Alla inlägg den 16 november 2009

Av Kajsa Karin - 16 november 2009 20:30

Hej alla!


Hörde på radion på väg hem från jobbet. De diskuterade vad som ger vuxenpoäng. Kaffe drickande, storhandling, ansvar över barn vara några av de saker som kom upp. När är man då vuxen? Förhoppningsvis i alla fall den dagen man sätter egna barn till världen skulle jag vilja säga, men jag vet ju att så är inte alltid fallet. Att vara vuxen innebär att kunna inse vikten av att göra vissa saker utan att man för den sakens skull alls egentligen vill.


Är jag då vuxen? Hoppas det men men...

Min mormor sa till mig en gång att jag föddes vuxen och det var hon som började kalla mig Kajsa efter Kajsa Kavat.

Brådmogen och gammalmodig som jag var redan som sexåring. Kan se på min egen lilla tös att det nog ligger i generna. Tyvärr är det väl så också att uppväxt villkoren har gjort det nödvändigt att växa upp fort, i alla fall var det så för mig. Som sextonåring fick jag nog av allt där hemma och flyttade till eget. Inget jag skulle rekommendera någon annan men det funkade för mig.


Dock har min omgivning undrat lite över mitt leverne det sista halvåret.

Ko på grönbete! =)

Men de kan vara lugna det låter värre än det varit. Visst har jag blivit utbjuden, visst har jag gått på "dejter". Mycket kaffedrickande har det varit men det är ju bara för att jag tycker det är så kul att träffa nya människor.

Inget allvarligare än så.

En vän har jag vunnit och han verkar hänga kvar, nämligen älskade A.

En man fick mig att längta efter mer, nämligen Han som hem från Norge kom, men han var inte vuxen nog att skapa någon form av fast relation trots att han borde vetat bättre med den åldern! ;)

Nej leka är jag för gammal för, men ändå är jag för ung för att inte längta efter någon att skapa en framtid med.


Vad är vuxenhet för Er?

Kram Kram Kajsa Karin.





Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards