Alla inlägg under december 2013

Av Kajsa Karin - 28 december 2013 16:02

Hej på dej!


God fortsättning på julen önskar jag er alla! ( hmm ni som läser här dvs :)).


Här har vi haft en underbar och lugn jul. Dagarna för jul var desto mer arbetsamma då vi möblerade om...

För vilken gång i ordningen har jag ingen aning om men bra blev det! Vi har rivit väggen i vardagsrummet och fått tillbaka en umgänges yta och framör allt ett bord som vi kan använda till allt möjligt inklusive spontanbesök!

Bonus flickorna har fått det största rummet på ovanvåningen att dela på, till hjälp använde vi oss av min gamla skänk och lite skivor av olika sort som vi sedan tapetserat på respektive barns sida. Lillan blev överlycklig över sin rosa tapet med fjärilar på! =) Inga stora rum till någon av töserna men de verkar nöjda ändå, och lillkillen har plats till sina byggen igen..

Att höra barnens lek på ovanvåningen gör gott i mitt hjärta. Vi ville väl med vår tidigare avdelning och att alla barnen egna rum men vi får backa bandet och tänka om för det har ju inte riktigt fungerat. Nu verkar dock barnen nöjda, och jag är så glad för det sprider ringar på vattnet och klimatet hemma är bättre. Matrumsbordet är fullt med pyssel blandat med mina målar saker men det kan jag stå ut med!


Juldagen begav sig Älskling iväg mot skogen med sina två och jag har haft lyxen av att vara här hemma med mina två. Vi har bara myst, shoppat och njutit av varandras sällskap men det märktes när de andra kom hem att de varit saknade.

Kanske kanske vi hittar vår väg ändå....


Njut av sista dagarna av 2013...det planerar jag! <3


Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 11 december 2013 12:55

Hej på dej!

 

Handen är nästan som vanligt, vissa saker gör fortfarande ont och kraften är inte tillbaka än men det visste jag ju skulle ta tid. Lyfta/ bära saker är inte att tänka på men jag kan klä mig för egen maskin och dela min egen mat! =) Man ska vara glad för det lilla. Nästa vecka ska jag belasta handen lite mer för att kunna lämna en bra redogörelse åt doktorn på torsdagen. Min tanke är att vara på jobbet under förmiddagarna, kanske komma in i lite rutiner igen.

 

Det här med att gå hemma är inte riktigt min grej, jag blir alldeles för rastlös alternativt apatisk. Längesedan jag sov så mycket som jag gjort de sista veckorna men jag har väl behövt det eftersom jag ändå har sovit på nätterna. Nu  längtar jag efter jullovet och myset med mina underbara ungar. Julklapparna är färdiga sedan ett tag tillbaka och pepparkakor bakade. Barnen önskar att vi klädde granen i helgen, men vi får väl se hur det blir med den saken. Vi har ju ingen gran längre då den slängdes vid en förrådsröjning i somras och julen kändes väldigt avlägsen. Blir till att köpa en ny.....

 

Vi är inne på årets sista månad och jag kan helt ärligt säga att jag är glad över att detta året snart är slut och jag kan påbörja ett nytt, ett som förhoppningsvis blir betydligt bättre år än det som passerat. Det kommer bli förändringar för oss alla men vad det innebär rent konkret vet jag inte riktigt än men något måste ske för så som det är nu kan det absolut inte fortgå, det slår undan fötterna på oss alla här hemma. Kanske inte kärleken övervinner allt ändå?

 

Hoppas Du har det bra i ditt liv!

 

Kram kram Kajsa Karin.

 

 

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards