Direktlänk till inlägg 2 juni 2015

Så var det då bestämt!

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.

 

Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt ner till söder och älskling flyr ut i skogen.

 

Flyr och flyr; flyttar ju bara men....

 

Jag kan inte riktigt förklara känslorna i det hela, inte ens för mig själv. Det är ett svårt beslut och ett udda beslut. Ett beslut jag egentligen inte vill genomföra men som jag måste genom leva. Vi har bestämt att göra såhär av många randiga och rutiga orsaker men främst för barnens skull. De har den sista tiden vid flertalet tillfällen gett uttryck för att de inte vill leva så här. Vi har försökt förklara vad reslutatet av ett särboskap innebär i praktiken men ingen av dem vill eller kan riktigt förstå.

 

Mina förhoppningar är att vi, jag, Nanna och Jakob kan få lugn och ro och en trivsam vardag igen. Jag har fått tag i en mysig om än liten lägenhet och barnen verkar nöjda och just nu är det prio ett. De älskar Nallen och kommer naturligtvis sakna honom men stabiliteten i vardagen är viktigare just nu. Vi kommer att ses alla på helgerna och mitt i veckan om det är möjligt.

Jag hoppas och önskar att Älskling och flickorna också får en lugnare och bra vardag. Att Nea tillslut kan få ett annat perspektiv på tillvaraon och inse att jag inte är roten till allt ont i hennes liv.

 

Min största rädsla är att avståndet och vardagen ska komma mellan mig och Älskling och att detta ska bli dödsstöten för vårt förhållande. Jag kan leva utan honom, jag vet det,  men jag vill inte behöva! 

 

Målet är att längre ner på vägen landa i ett gemensamt boende igen men ingen vet när eller var ännu! Återigen leder mig livet på en väg jag aldrig trodde jag skulle välja.

Vad gör man inte för kärlekens skull?


Kram Kram Kajsa Karin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 20 april 2015 12:14

Hej på dej!   Längesedan jag skrev här, längesedan jag skrev. Punkt. Livet är förmycket just nu och jag vet inte i vilken ordning jag ska börja dra i trådarna. Min familj sänder väldigt blandade signaler om hur de vill att livet ska se ut. Det...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards