Alla inlägg under juli 2014

Av Kajsa Karin - 21 juli 2014 06:26

Hej på dej.


Ensamheten och döden, två saker som alltid finns vid min sida känns det som. Känslan av ensamhet och oviktighet har alltid funnits där, kan inte minnas när de inte har det, vilket får mig att tro att de känslorna grundlades hos mig som väldigt liten. Och ja, tittar jag retrospektivt på det kan jag finna kopplingen till min uppväxt och mina föräldrars skilsmässa och följderna därav. Att växa upp med bara en förälder utan vetskap varför den andra försvann sätter spår, spår som jag slåss med än idag. Som vuxen kvinna sårar det mig än att jag är helt oviktig för min far. Visst har vi försökt bygga någon form av relation sedan jag var tonåring men de gånger jag verkligen behövt honom har han aldrig funnits där. Övrig släkt på pappas sida har jag aldrig haft någon direkt tillgång till varken som barn eller vuxen. Nu är de bara en massa främlingar som jag söker likheter hos. Släkten på mammas sida har vandrat ut och in i perioder men sedan mammas död har de varit frånvarande. Detta innebär att jag har ingen självklar person som håller min hand när livet blåser hårt.


Denna känsla av att inte vara betydelsefull gör att tankarna går till döden. Inte så att jag på något vis vill dö, men det är en så definitiv ändplats som i de flesta fall skakar om livet för dem som blir kvar. Insikten av att en eventuell död inte skakar om särskilt många liv spär på känslan av oviktighet. Självklart förändras livet radikalt för mina barn och min man om något skulle hända mig , men i övrigt? Mina syskon skulle kanske sakna mig då och då men inte skulle deras liv i stort påverkas, pappa vet jag inte ens om han skulle bry sig. De få vänner jag har skulle naturligtvis bli ledsna ett tag, men livet går vidare även för dem. För det är så det fungerar, någon tas bort från  en , men livet fortgår på något sätt ändå.


Jag vill inte vara dramatisk eller skapa oro men ibland känner jag mig väldigt liten och på något sätt oälskad. Finns säkert fler där ute som känner så. Samtidigt är jag så oändligt tacksam för att jag har mina barn och min man som håller mina fötter på jorden och ger mig glädje och mening varje dag. Tacksam över att trots livets hårda sidor har jag även fått uppleva mycket fint och jag har en förhoppning om att det fina ska överväga på den resa jag har kvar. Jag har inga släktband att erbjuda mina barn, ingen självklar tillhörighet men jag hoppas på att med kärlek kommer vi långt, och jag har som ambition att alltid finnas där för mina barn efter bästa förmåga.


Semester och ledig tid sätter igång mitt inre, men jag tror det är viktigt att stanna upp och blicka inåt också ibland.

Sol, lata dagar och mycket gemenskap i familjen, det är så mina dagar spenderas för närvarande och jag mår bra.

Hoppas Du också har det bra!


Kram Kram Kajsa Karin.



Av Kajsa Karin - 15 juli 2014 11:11

Hej där!


Här har semestern pågått i några veckor men jag har några veckor kvar och jag njuter av att bara vara. Vi har hunnit fira de båda stora töserna som hunnit fylla elva respektive tretton. Hjälp vad stora de börjar bli.

Mina älskade barn började sin sommar med att förlora sin gammelmormor på pappas sida. Vega var en härlig och omtänksam person som barnen tyckte mycket om så även om de visste om att hon var gammal och sjuk så är förlusten hård. Framförallt blev ju döden en realitet och det har satt igång många känslor hos dem. Nanna drömmer mardrömmar om att jag ska dö, och Jakob förvissar sig gång på gång om än dröjer det innan jag blir så gammal som Vega. Jobbigt för dem men ändå, det är en del av livet.


Ledigheten går åt till att bara vara tillsammans, första veckan ver det bara jag och mina två busfrön och det var härliga dagar. Sedan kom ju sommaren på riktigt och vi har tillbringat tiden med att leta fina badplatser under dagen och spela spel coh titta på film på kvällen. Det var faktiskt riktigt skönt när regnet kom och jag får lov att skrota omkring i myskläder och göra ingenting här hemma. =) Fast nu längtar vi efter fint väder och den stundande färden till Vimmerby. Två och en halv vecka kvar av ledigheten, känns rätt lagom faktiskt. Hoppas Du har sköna, lata, lediga dagar!


Kram Kram Kajsa Karin.

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards