Alla inlägg under december 2010

Av Kajsa Karin - 22 december 2010 17:54

Hej.


Nu är jag ledig, lång ledig. Jobbar inte igen förrän den tionde januari 2011. Underbart! Idag har jag fixat med de sista paketen, fikat med Becca och sagt upp min lägenhet. Här hemma har jag pyntat granen lite extra med gotter åt barnen samt plockat lite, så här ser något så när vettigt ut i morgon när mina syskon med familjer kommer hit. Härligt att samla alla sådär, fast det lär bli trångt om saligheten men som det sägs, finns det hjärterum finns det stjärte rum. Nästa år har vi större plats. =)


Jag är ensam hemma och njuter av lugnet före stormen för snart kommer Älskling och tjejerna och imorgon kommer mina hjärtan hem så det lär dröja innan jag har några längre ensamstunder. Lika bra att vänja sig för det är så livet kommer se ut sedan.


Hoppas ni alla därute får en underbar julhelg! God Jul på ER!

Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 19 december 2010 11:54

Hej.


Igår när barnen sagt godnatt till sin pappa pratade vi en stund, logistiken måste ju fungera, och där mitt i en mening säger han; Du, vet du vem som kom in och frågade efter dig idag? Jag har naturligtvis ingen aning men antar att det är någon från vårt en gång gemensamma liv, men inte då utan ett ex som undrar varför jag ska flytta. Jag blev något förundrad.


Du SAS jag vet att du läser här och vid det här laget borde du veta att jag ska bli sambo med min Älskling. Och jag kan tycka det är lite besynnerligt att fråga min fd man när du kan fråga mig? Jag har inget att dölja för någon och självklart vet min fd man om mina planer för framtiden eftersom det i allra högsta grad berör våra gemensamma barn.


Jag tror på att öppenhet och ärlighet varar längst och försöker leva efter det mottot själv. Visst har jag och X:et våra duster angående barnen men för det mesta försöker vi samarbeta. Vi skiljde oss från varandra men inte från våra barn. Med tiden kommer vårt samröre med varandra att minska men han har varit en del av mitt liv i många år och kommer alltid ha en plats där i. De som man delar sina barn med kan och ska man aldrig radera, utan man får däremot bevisa för nya parter att de har en större och viktigre plats i ens liv. Har man älskat på riktigt dör den kärleken aldrig den bara förändras. Och jag önksar både SAS och mitt X all lycka här i livet.


För mig finns lyckan i mina nära och kära och snart har jag dem alla på en armlängds avstånd.


Hellre sårad av ärlighet än smickrad av lögn.

Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 19 december 2010 11:08

Din tystnad

kan säga mer än tusen ord.

Du kan inte gömma

det som borde sagts.


Din tystnad

ger mig utrymme

att tolka det som inte sades.

Hur kan du då veta att det som

sagts blev rätt?


Din tystnad

skapar tveksamhet

och många tankebanor

vad är det du vill ha sagt?


Ord är ord

handling är handling

jag behöver båda.

Jag kan inte handla

utan Dina ord.

Av Kajsa Karin - 14 december 2010 20:05

Hej.


Jag har drabbats av Heinz effekten. Den där ketchupen i glasflaska ni vet. Man skakar för att få ut något och först kommer inget, sedan kommer inget och sedan kommer allt. Så ser alltid mitt liv ut av någon outgrundlig anledning. Har varit "lugnt" ett tag, sedan bestämde Älskling och jag att vi skulle bo ihop och det var propplösaren skulle jag tro för nu står jag här med ny bostad och nytt jobb. Vi fick lägenheten i Hammar och dit styr färden till påsk ska bli kul tycker vi alla. Mot all logik byter jag då arbetsplats efter jul och kommer ändå få en bit till jobbet fast inte så långt utan de dagar jag inte har fyra barn att lämna eller hämta kan jag cykla. Jag ska vara med och starta upp en helt ny avdelning på en annan förskola och det ska bli spännande även om jag kommer sakna mina kolleger på min nuvarande förskola något enormt. Fast jag kände att jag behövde få tillfälle att utmana mig själv och förhoppningsvis växa som människa och pedagog. Kan bli hur bra som helst eller så faller jag platt fall. I vilket fall som så har jag möjligheten att komma tillbaka, och förskolan ska byggas ut så om inget annat så ska jag tillbaka dit då utbyggnaden är klar.


Mycket nytt men i allt detta finner jag mitt gamla jag. Underbart!

Ha det gott där ute i vår föränderliga värld!

Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 9 december 2010 18:56

Hej.


Imorgon är dagen då framtiden kan komma att ta en mer konkret form. Imorgon sade hon i luren. I morgon får vi veta om lägenheten är vår. Eller rättare sagt om vi ska ha den, för vår är den redan men vi ville ha ett annat tillträdes datum än de gett oss.


Man ska våga för att vinna och just nu känns det som jag kastat mig rakt ut i det blå.  Jag kommer troligtvis att flytta först och sedan flyttar älskling och barnen ner. Det skrämmer mig lite att vi inte flyttar samtidigt. Tänk om han backar? Jag hotade att lyncha honom om han gjorde så. Inte för att jag tvivlar på oss men kan ju inte blunda för min rädsla. Rädslan att bli lämnad igen. Att bli tvungen att börja på noll igen.


Imorgon börjar livet åter? ( julfest på jobbet :) )

Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 8 december 2010 22:31

Hej.


Dagen börjar med att kudden är röd av näsblod. Shit vad äckligt! Bara att ta det lugnt idag och vårda min migrän. Dagen slutar med att badkaret färgas illandes rött, dock inte av blod utan av mitt hårfärgmedel. Köpte en färg som heter Hot red chocolate. Blev inte särskilt rött utan mer plommon färgat. Helt ok men inte som jag tänkt mig. Får väl välja något mer eldigt nästa gång.


Som sagt, dagen togs i stilla lunk mest sovandes på soffan, men nu på kvällen har jag glimtat in i framtiden. Eller ja vi får välan se. Jag har varit och tittat på lägenheten vi blivit erbjudna. Helt ok och med lite fix och trix kan det nog bli fint som snus, största nackdelen är att hallen är liten och ligger öppet mot vardags rummet. Sedan får vi se hur vi kan ordna med tillträde och uppsägningar. Kanske vi har lyckan på vår sida för engångs skull. Möblerar för fullt gör jag redan iaf.


Ha det bäst där ute!

Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 6 december 2010 21:04

Hej.


Jag har hamnat i ett inre inferno. Vet inte på vilket ben jag ska stå,vilken väg jag ska välja. Jag vet att jag bara kan gå framåt men är inte längre säker på i vilken form eller hur. Jag har för många utomstående parametrar att laborera med och för många krokiga frågetecken. Som vanligt i mitt liv händer allt på samma gång. Att jag ska bli sambo är inget nytt men ändå stort och känns just nu som ett omöjligt projekt att landsätta. Kanske jag ska byta jobb efter jul och idag blev vi erbjudna en stor fin lägenhet. Både jobb bytet och lägenheten är i sig goda nyheter men i sammanhanget blir det mycket förändringar på en gång och jag vet inte riktigt om jag kan hantera allt. Jag är som person beroende av ramar och tydlighet för att fungera bra och just nu lever jag i limbo. Vet inte riktigt när jag blir sambo; sommaren är tänkt men kanske innan OM jag har turen på min sida. Vet inte OM jag ska byta jobb och när i så fall. Vet framför allt inte OM vi ska ha lägenheten i Hammar. OM om hade funnits....


Men vad ger mig då rätten att bryta upp mina barn igen, skapa ett nytt hem och tvinga dem byta kompisar och umgänge igen? Att bryta upp Älskling och hans barn från deras invanda miljö och kontaktnät? Att vända upp och ner på två idag fungerande familjer bara för kärleks skull? Är kärleken alltid starkast? Vilken kärlek är viktigast? Den jag hyser för Älskling eller den jag har till mina barn? Kan jag få dem att gå ihop och bli till ett? Mitt tvivel skapar annat tvivel och jag är medveten om risken att såra. Jag är född tvivlare och livet har ju gett mig en törn eller två. Jag är en kämpe men då måste jag veta vad jag slåss för. Just nu famlar jag i blindo och höra bara mina egna obesvarade frågor.


Tänd ett ljus i mitt mörker.

Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 4 december 2010 11:05

Hej.


Barnen tjatar om att tiden ska gå. Kalas på Andys halv två och oj vad dagen sniglar sig fram. Själv väntar jag också, väntar på att det ska bli jullovsledigt och jag kan vara med mina älsklingar riktigt mycket. Just nu leker barnen med lera och jag pratar med Älskling via MSN.  Tänk att vi kan prata så  mycket jämt via datorn eller telefon men när vi ses behövs liksom inte orden. Sa just åt honom att det är skönt att han ser på mig på sitt sätt, för många andra har bildat en bild av mig som person som inte stämmer överens riktigt med den jag är idag. Det är så svårt att förändra de fack man blivit placerad i. Men jag jobbar på och främst jobbar jag på min självbild.


Ha en bra lördag.

Kram kram Kajsa Karin.


Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards