Alla inlägg den 9 november 2009

Av Kajsa Karin - 9 november 2009 17:20

Jag bara måste....


-Mamma. Hur blir man en ängel?

-Älskade du, jag vet inte riktigt.

-Är det stjärten som åker upp till himmeln då?


Hi hi hi som tankarna kan gå i en sexåringshuvud. Jag förklarade att stjärt är samma sak som rumpa och då skrattade hon gott! Och förklarade sedan att hon menade det där som fanns inuti som gjorde att jag var jag och hon var hon.

Själen menar du? JA! Hon vet vad själen är men jag har ingen aning! Hur ska detta sluta?


Kram kram Kajsa Karin

Av Kajsa Karin - 9 november 2009 11:28

Hej alla!


Ni som läser det jag skriver här har säkert sett att min vän Sandra gett mig en "Award". Den innebär att jag ska skriva tio saker om mig själv, problemet är väl bara det att jag skrivit så mycket om mig själv här så det lär ju inte bli något nytt, men jag antar utmaningen ändå.



  1. Jag är en ensamstående mamma med två underbara bus barn.
  2. Jag bor i en fantastiskt fin marklägenhet på 110 kvm nära havet. Ett eget litet paradis men jag måste flytta om jag inte hittar någon som vill dela paradiset med mig. ;)
  3. Jag arbetar som förskollärare i en småbarnsgrupp.
  4.  Funderar på att byta yrke men har inte kommit på vad som kan ge mig samma glädje som det jag redan gör.
  5.  Högtider gillar jag egentligen inte alls för de påminner mig om att min familj är splittrad och att livet aldrig kommer se ut så som jag hade drömt. Ändå så ser jag fram emot julen för första gången på flera år.
  6. Att äta älskar jag. Är som grisarna; äter allt. Men klart, ett gott grillat kött med en god sallad är ju mumma.
  7. Dricker helst vatten, men ett och annat glas rödvin dricks ju också om bara sällskapet finns.
  8. Att baka, måla, rita och skriva är sådant som får mig att skingra tankarna. Att umgås med vänner är också sådant som gör att själen mår gott.
  9.  Älskar mina barn så klart och min familj och vänner. Önskar att min mamma såg att mitt liv trost allt blivt bra.
  10.  Min framtid hoppas jag blir bättre än min då tid. Jag hoppas naturligtvis på att kunna vara en så bra förälder som möjligt, men även att finna Han som gör mitt liv komplett. Som jag kan dela glädje och sorg med. Som ger livet en extra glädje kant och som jag kan bygga något gemensamt med.










Så nu är det gjort, återstår bara problemet att jag inte vet vem jag ska skicka Awarden vidare till.........


Ha det gott där ute! Kram kram Kajsa Karin.


Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards