Alla inlägg under januari 2013

Av Kajsa Karin - 30 januari 2013 09:42

Hej på dej.

 

Under utevistelsen igår på jobbet hörde jag både koltrastens och talgoxens drillande. Snön på taken droppade och jag kunde se spår av det nya gräset sticka upp. Än är det vinter kvar och en och annan kölpdknäpp och hagelskur ska jag väl genomleva innan våren kommer för att stanna. Ändå, dofterna börjar ändras och ljuset är påväg tillbaka. Jag överlevde ännu en vinter!

För det är så det känns där innne, äntligen börjar vinterna ta slut och jag kan börja blicka framåt. Visst har vinterns och framför allt julens betydelse förändrats för mig men det är ändå den känslomässigt tuffaste tiden på året för mig. Nu börjar jag blicka framåt.

 

Hösten har varit djävulsk och många var degånger då jag bara ville ge mig av från mitt eget liv, men jag utmanade mig själv och gjorde det som är svårast av allt. Jag stod kvar. Jag stod på mig. Jag ställde krav på mig själv och min omgivning. Nu börjar det bli ljusare. Visst att vissa problem kvarstår och andra problem komma skall men vi stod starka tillsammans, sida vid sida stöttade vi varandra och framför allt står Älskling också kvar. Vi börjar se ljuset igen där det förut bara fanns mörker och frustration. Kanske vi en dag även hör glädjens sång.......

 

Njut av ljuset!

 

Kram kram Kajsa Karin.

 

Av Kajsa Karin - 17 januari 2013 09:52

Hej då dej!

 

Här börjar vi det nya året på samma sätt som vi avslutade det gamla.dvs med vab för sjuka barn.Lillkillen min är febrig o klagar över huvudvärk dock är han något piggare idag så jag hoppas på att kunna arbeta i morgon. Mina kolleger och jag själv börjar bli trötta på min ständiga frånvaro men vad ska jag göra? Samtidigt vill jag ju finnas för barnen särskilt när de inte mår bra.

 

Den oplanerade tiden att vara hemma har jag ägnat åt att läsa färdigt om Christian Grey och Anatsasia Steele. Böckerna om Femtio nyanser har du säkert hört talas om och kanske även själv läst? Jag fann böckerna intressanta men otillräckliga. Visst är de fulla av laddade scener med sex och erotik. Det är i grunden en pojke möter flicka historia men med lite hårdare tag än i Harlequin historierna.

 

En del av innehållet kunde klart vara eggande och sätta igång fantasin på mig men jag blev nog mest frustrerad ändå. Jag vill ju ha historien bakom Mr Greys nyanser. Varför blev han som han blev? Man får små bakgrundshistorier man aldrig en ordentlig förståelse. Jag finner det också konstigt att man som Ana är helt sexuellt oerfaren och ändå kan vara villig att ge sig in en sådan utsatt relation.

 

Psykologin bakom att man blir dominant eller undergiven finner jag mycket mer intressant än själva sexbiten. Det är också en stor skillnad på att vara det i enbart den sexuella relationen eller alltid. Mr Grey är dominant punkt slut. Kontrollerande och kränkande. Och Ana är den klassiska kvinnan som "Om jag bara" så ändrar han sig nog. Och som det i sagor sig bör gör han ju det till slut.

 

Jag är för ett öppnare sexuellt klimat och boken har öppnat upp en del, men jag är emot typsika stereotypa könsroller. Alla relationer bör handla om att ge och ta, sedan är det ju självklart så att ens personlighet påverkas i relation till andra. Man visar inte alla sina sidor alltid och vissa människor har större svängningar i sina roller andra som ligger närmre sitt sanna jag alltid. Själv är jag av naturen ganska så rakt fram och kan uppfattas som dominant. Men det är skillnad på att vilja kontrollera andra och att veta vad man vill.

 

När jag mötte Älskling var vetskapen om varandras personligheter tom och vi fick lära känna varandra från noll. Det har gjort att han ser sidor hos mig som ingen annan sett, både för att jag inte vågat visa dem förut och för att folk i min omgivning är så färgade av hur de sett mig förut. Han lockar fram det bästa hos mig och med honom vågar jag vara svag.

 

Vad sexet anbelangar finns det massor av erotik att läsa överallt om man bara vill och att läsa samma erotiska novell kan mycket väl vara ett bra sätt att egga varandra. Så länge alla parter är med på villkoren och ingen far illa är det upp till var och en att utforma sitt sexliv. Det jag vänder mig emot är just att skriva en så pass säljande bok och genom boken befästa negativa könsroller.

 

Kanske skulle kontra med en bok om en rik, vacker äldre kvinna som tar sig en ung oskyldig pojk till älskare? Jo, jag vet Mrs Robinsson fanns med. Ja, ja nu vet jag iaf fall vad hypen är om.

 

 

Var rädd om varandra och älska innerligt!

 

Kram kram Kajsa Karin.

 

Av Kajsa Karin - 11 januari 2013 15:43

Hej på dej.

 

Så, nu är vardagen igång på riktigt igen och om ett ögonblink ska semesteransökan inför sommarsemestern in! =) Samtidigt gillar jag vardagen bara jag får lite avbrott ibland.

Ett sådant tillfälle infann sig igårkväll då vi hade Burka Party i hemmet. Njae det heter väl Tupperwareparty egentligen men Burka Party har väckt lite frågot och gett ett och annat skratt.

Det blev en trevlig kväll med en hel del sålt och jag (Älskling) fick en fin mandolin att beskära frukt och grönt på som tack för att vi stått värdar. Har en känsla av det blir fler partyn av detta slag framöver.

 

Idag har jag arbetat mer fysiskt än vanligt på jobbet. Vi har bestämt oss för att ändra lekmiljöerna på avdelningen och jag har släpat, burit och röjt mest hela dagen. Kan konstatera att jag nog gillade omorganistaionen skarpt och att jag bara älskar det här med inredning och vart skåpet ska stå! ;)

 

Helgen ska bli lugn och familje orienterad. Dinsey on Ice står på schemat och lite annat mys och fix. Skönt med några lata dagar efter en rivstart!

 

Hoppas Din helg blir bra!

 

Kram kram Kajsa Karin

 

Av Kajsa Karin - 1 januari 2013 10:40

Hej och god fotsättning!

 

Dagarna som gått här har varit lugna och sköna fyllda med samvaro. Mycket närhet med lugn och ro.

Just nu befinner vi oss hos Älsklings föräldrar mitt ute i ingenmansland. Älskar lugnet som infinner sig bara jag går över tröskeln till deras hus. Imorgon styr vi kosan hemåt och hur skönt det än är här så längtar jag hem. Ska bli skönt att sova i min egna säng och ha möjligheten att krypa nära Älskling.

 

Dagarna som kommer är fyllda med samvaro med vänner och familjekalas men i helgen ska jag fokusera på Älskling och hans önskningar. Helgernas lugn har gett oss förnyad energi och förhoppningsvis ger det oss en liten nystart och en möjlighet att få familjen att må lite bättre. Året som gick var svårt på lite olika plan och jag hoppas och tror att vi nu arbetat oss igenom det värsta. Vi kommer att stöta på problem även i framtiden men nu är vi mer samspelta och har fått lite fler sätt att agera kring de uppkomna situationerna. Det är svårt att stå vid sidan om när jag ser att barnen inte mår bra och att veta att det är så lite jag kan göra för att förändra situationen. Sargade själar är svåra att läka och de behöver läka inifrån och det är till stor del ett jobb barnen behöver göra själva. Jag kan bara finnas här för tröst och svara på frågor i den mån jag kan. Den insikten var nog den största för mig året som gick.

 

Jag önskar Er därute ett riktigt Gott Nytt År och hoppas ni får det ni önskar Er!

 

Kram Kram Kajsa Karin.

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards