Alla inlägg under juni 2009

Av Kajsa Karin - 28 juni 2009 14:20

Hej alla!


1. Miss Piggy.  Jag sa ju att jag och solen inte är såta vänner och trots solskyddsfaktor 30 och endast ca två timmar i solens sken har jag nu antagit en  lätt grisrosa ton på hela min kropp. Ja över allt utom baksidan av låren och pannan för där är jag illröd!! Så, sommarens första bränna på plats. ;)


2. Åsna. Ja, en sådan är jag som går mellan två hötappar och vet inte alls vilken jag ska välja. Ingen är egentligen riktigt rätt och jag hoppas nog på att en tredje hög med hö ska visa sig och jag finner min väg.


3. Ardenner. Detta är ju då en arbetsam och strävsam art och jag ser mig själv tillhöra detta släktet och då inte bara pga den grova benstommen. Trots allt  som händer runt mig försöker jag möta livet leende och sträva på mot mina mål. ( När jag då har dem klara för mig ;)).


Helgen har bara inbjudit till lugn och ro och givande samtal med min syster yster och andra goda vänner. Ändå gick jag morgonpromenaden klockan 4.20 i morse av ren rastlöshet. Vilken fin soluppgång det var!  Nu är det bara två arbets veckor kvar sedan kommer semestern. Ska bli gott!

Hoppas bara sommaren håller i sig och jag och barnen kan sola och bada i massor!


Njut av solens sköna stålar! Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 25 juni 2009 18:09

Hej alla!


En viskning eller två kan jag få fram idag, eller ja det låter lite mer än så, fast ändå som om jag druckit två flaskor whiskey! Febern river i min kropp och svetten forsar. Detta måste ju bara vara ett bra tecken eller ska jag behöva uppsöka läkare? Jag blir hemma från jobbet  imorgon med och den planerade grill festen fredag kväll får nog bokas om. Typiskt jag ska vara sjuk nu när det är så vackert väder ute och jag hade trevligheter inplanerat.


Hoppas ni där ute kunnat njuta av smaken av sommar som varit dessa dagar!

Sköt om er alla! Kram Kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 24 juni 2009 15:11

Hej alla....


Ni som känner mig i verkliga livet vet att tala är en av de saker jag gärna gör ofta och mycket. Så att tappa rösten är för mig det ultimata straffet...För vilken synd jag straffas har jag inte riktigt någon aning om. Finns ju några att välja mellan ;). Att gå här hemma ensam, röstlös,rastlös och med feber är inte bra för hälsan framförallt inte den mentala då. Fy för vilka tankeprocesser det startar i mig.....


Tänk inte för mycket säger A till mig. Nej,hej då, vad ska jag då göra? Hur ska jag då processa allt det som händer i mig? Han ökade saknaden jag bär på och jag måste ju ta hand om den på något sätt. Att ensamhet kan vara en så tung börda? Varför kan mitt liv bara inte vara enkelt?


Ute skiner solen och vinden fläktar lätt, känns som sommaren kommit för att stanna nu. Jag vågar inte vara  i solen för långa stunder, kan ju inte vara bra med en infektion i kroppen. Fast jag och solen har ju heller aldrig varit så såta vänner men det är härligt att den är här! Så njut!


Kram Kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 23 juni 2009 16:29

Just for you .....


I can see my sorrow trough your eyes

I know emotions are struggeling inside you to

The knowledge that we can never become one lays within us

Yet the feelings exists and we long for beeing close

to meet again and see into each others dept

You opened a door that never can be closed

and created memories we will always share

We wish each other happiness but it hurts knowing

you will share your joy with someone that aint me.

I wish i knew you before!

Av Kajsa Karin - 23 juni 2009 15:45

Hej alla!


Igår var en stor dag. Min lilla söta prinsessa fyllde nämligen sex år! Oj vad tiden går fort. Själv känner jag mig fortfarande som 25 ;).

Jag och exet höll familjekalas här hos mig med korvgrillning och kladdkaka med jordgubbar o grädde. Vädret var på vår sida och vi kunde vara i trädgården hela kvällen.Så skönt det var att slippa möblera om hela hemmet!

Men kvällen slutade ändå i ilskna tårar för min del, för som vanligt så skulle fd svärfar på och hacka. Alltid måste han hitta något att klaga på, när jag svarade emot så kallade han mig för trög! Resultatet blev inte snyggt men jag kunde bara inte låta bli att explodera! Att han har mage att komma hem i mitt hem och förolämpa mig! Många gånger har jag svalt hans förolämpningar eller skämtat bort allt för familjefridens skull men nu orkar jag bara inte längre! Han är absolut inte bättre än någon annan....

Resultatet blir inga mer gemensamma kalas, barnen får firas på var sida separat för jag accepterar inte detta beteende längre. Jag är en vuxen människa som förtjänar respekt särskilt med tanke på allt jag har gjort för deras son genom åren och så som jag har kämpat med relationerna efter skilsmässan. Nu får någon annan ta över den biten, jag ska bara sköta mitt och min familj.


Vet inte om det var utbrottet som gjorde det, allmän slutkördhet eller en ful bacill men idag har jag ingen röst!!! Får inte fram ett pip....Tror jag kommer spricka i andra ändan...jag som har så svårt för att vara tyst!!

Soff läge och tv zap hela dagen. En del surfande och chattande har det också blivit och det finns väl en risk att det blir mer nu på eftermiddagen och kvällen efter hand som folk kommer hem och loggar in. Tur jag kan prata på det sättet i alla fall och sms har  det skickats några stycken!


Hoppas rösten kommer tillbaka snart och att jag kan mobilsera kraft till att arbeta mina tre veckor fram till semestern. Sedan ska jag bara slappa och njuta av allt det goda som jag trots allt har runt mig! Nästa sex veckors ledighet har jag också, ska bli underbart!


Vi "hörs"  en annan dag! Kramas! Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 21 juni 2009 22:47


Min sorg speglar sig i dina ögon

Jag vet att stormen river även i dig

Vetskapen om att vi aldrig kan bli ett finns hos oss båda

Ändå finns känslorna där, längtan att bara få krypa nära

att ännu en gång mötas och se in i varandras djup

Du öppnade en dörr som aldrig går att stänga

och minnena kommer vi alltid att dela.

Båda önskar vi varandra lycka

men det smärtar att veta att du kommer dela

din glädje med någon som inte är jag.

Jag önskar vi mötts förut.

Av Kajsa Karin - 21 juni 2009 22:19

Hej alla!


Jag gjorde en resa genom Sveriges vackra landskap och fann mig efter ett par timmars tågåkande i ett sommar vackert Stockholm. Särskilt gamla stan gillade jag för den påminner mig om Sveriges vackratse stad som i mitt tycke är Visby.


Fast denna resan förflyttade inte mig enbart i geografisk mening utan förde mig genom tid och rum. Jag förflyttades bak till tidiga tjugoårsåldern och händelser som kommit att forma mitt jag i allra högsta grad. Dofterna, smakerna och språket. Sättet att vara på....allt var bekant och jag fann mig själv falla...alldeles handlöst. Jag vet att jag inte vill tillbaka dit men ändå är det något i denna kulturen och detta sätt att leva som drar i mig. Gång på gång finner jag mig själv just där....där jag egentligen inte borde vara bara för att känslan av hemmahörighet och trygghet väcks i mig. Jag känner mig levande!


Resan gav mig också svaret på vad det är jag söker och det visste jag ju redan och förmodligen redan ni också....För allt handlar ju om MIG!

Jag söker mitt jag, den jag är nu och den jag vill vara, och för att hitta henne måste jag ta i tu med den jag har varit och förlåta mig själv mina misstag. Sedan är det ju självklart så att hjärtat mitt fortfarande lider av ensamhet och att funnit någon som lindrat ensamheten hade ju inte varit fel...



Sköt om er där ute! Kram Kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 19 juni 2009 17:39

Hej alla!


Nu har jag ont i hela min kropp! Jag har nämligen fått egen privat visning av Stockholm av min vän idag. Vad härligt att vandra genom Gamla stan och kolla in folkmyllret. Vad som väntar ikväll har jag ingen aning om, jag får bara hänga på, men det är härligt att äntligen vara här. Att sedan sällskapet gör att man flyttas tillbaka till 20 års åldern vet jag inte riktigt hur jag ska förhålla  mig till. Kanske jag åker hem imorgon kanske på söndag vi får väl se. Hoppas alla ni där ute får en bra midsommarafton, här hänger regnet i luften, men soffan är ju skön ;)


Kram på er alla! Kajsa Karin.

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards