Alla inlägg under augusti 2011

Av Kajsa Karin - 29 augusti 2011 20:53

Hej på er!


Det tog endast en vecka sedan var allt vardag igen. Massvis med inplanerade aktiviteter både hemma och på jobbet, tvätt i mängder och snoriga ungar. Faktiskt snorig Älskling också. Hur länge ska jag stå emot? Bli förhoppningsvis inte så farligt med tanke på att vi bara har två nya i barngruppen, fast barnen här hemma har ju nya grupperingar allihopa!


Hösten är på intågande på allvar och jag gillar det. Skönt med högre luft och vackrare färger. Tempot lugnar sig och det tycks som måstena blir färre. Jag kan vara ute i lagom mycket kläder och det är helt legitimt att vara hemma en hel helg och bara såsa. Inte för att det ser ut som några sådana helger finns inom räckhåll men tanken lockar. Jag har konstaterat många gånger att vardagen är mitt favorit element, det är då jag trivs bäst. Det är då det finns tid för eftertanke och reflektion.


Faktiskt så har penslarna kommit fram igen.....inte för att det liknar något men det är kul att kladda. Bror min har utställning i Lilla matsalen på Grand hela september och han kan måla han. Jag och Älskling fick faktiskt en tavla av honom i helgen i bröllops present. Den ständiga frågan kommer vara: Hänger den rätt? Är så med abstrakt konst finns inga rätt eller fel och blir vårt största trätomål om tavel hållet så ska jag inte klaga inte.


Livet är gott och jag och min familj har det gott!

Hoppas ni där ute har detsamma!

Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 25 augusti 2011 21:33

Hej.


Var tar tiden vägen? Ju äldre jag blir desto fortare försvinner den. Jag är så tacksam för att jag lyssnade på alla de som sa åt mig att njuta av småbarns åren för de är snabbt förbi. Jag njöt verkligen av den tiden som jag kunde ägna  åt och med barnen. Den grund som lades då kan jag se hjälpa dem i deras val idag. Fina och trygga trots det jobbiga som varit. Vart vi än kommer möts jag av att barnen sköter sig och är ordentliga och det är mitt grundmål. Jag är en stolt mamma! =) ( jo jag vet att det är de flesta mammor men man måste väl få skryta om det finaste man har? )


Nu har min lillkille gått och blivit skolepåg. Han som tittade ut ur min mage för sådär ett par år sedan vill inte längre mysa i knäet och säger jag mammas lillekille till honom får jag en kall blick och ett Näää jag är STOR nu mamma! =) Fast fortfarande vill han ha kvälls mys och godnatt pussen. Vad gör jag den dagen då det också tar slut??


Varje ålder har sin tjusning men jag inser med all större tydlighet att talesättet: små barn, små bekymmer, stora barn stora bekymmer stämmer allt för väl.


Du kan inte bestämma när och hur ditt liv tar slut; bara hur du lever fram till dess.

Njut av tiden!

Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 20 augusti 2011 10:09

Hej!


Ja, jag kan lugnt säga att alla reagerar olika på att vi gift oss. Allt från stora kramen och lyckönskningar till att nästintill få luren i örat. Nog visste jag att min syster skulle bli sur men att gå därifrån till att inte prata med mig alls trodde jag nog inte.


Nu förstår jag inte alls varför någon skulle tycka illa på att man gifter sig. Samhället är byggt så att säkerheten för alla inblandade parter blir större vid ett äktenskap. Vi som då har barn på olika håll vill ju värna om varandra och barnen så att ingen av oss hamnar i en ohanterlig situation vid händelse att något hemskt händer.


Allt detta var naturligtvis en bidragande orsak men störtsa anledningen var/är att vi älskar varandra. Tidigt i relationen pratade vi om giftermål och båda var vi överens om att det där hade vi gjort förut och var absolut inte aktuellt igen. Men allt eftersom tiden gick och känslorna växte så kännde jag iaf att jo jag vill nog ändå. När så då Älskling friade och visade att han hade samma önskan då fanns det ingen anledning att tveka. Vi har markerat för varandra och omvärlden att vi två hör ihop och att vi menar fullt allvar med att skapa vår familj och dela framtiden.


Jag vaknar med ett leende och doften av kaffet han bryggt åt mig innan han far till jobbet. Jag somnar med hans snusande i nacken. Hela mitt väsen vill vara honom nära. Jag är lyckligare än någonsin.


Tyck vad du vill men respektera mina val!

Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 15 augusti 2011 11:47

Hej på er!


Helgen började i ångestens tecken som ni nog märkte i förra inlägget men det berodde ju enbart på att livet skulle göra ännu en vändning för mig. Eller rättare sagt för oss alla i familjen. Att sova fredag natt var nästan stört omöjligt och jag som verkligen behövt min skönhets sömn. Jag ville ju vara så fin jag kunde på vårt stora dag. Den trettonde augusti kommer alltid vara en bra dag. Det var då jag och Älskling gifte oss! <3


Vi bestämde oss tidigt efter förlovningen att vi skulle gifta oss snabbt också. Varför vänta när livet är NU? Min familj har reagerat en del, de tycker väl att vi går för fort fram men de vänder väl när de ser hur väl allt funkar. För övrigt var det för VÅR skull vi gifte oss och ingen annans även om det svider att ens egna familj inte kan önska en lycka.


Dagen blev fin och precis som vi planerat fast bättre. Solen sken och alla var glada. Så fina våra barn var! Flickorna hade likadana jeans klänningar och lillkillen hade en blå finskjorta och ljusabyxor. Älskling hade mossgröna byxor och en linneskjorta och jag hade en mossgrön kjol och vit tunika med broderier på. Inget märkvärdigt alls men ändå lite fina. Brudbukett hade jag inte tänkt mig alls men blev ner röstad av både präst och flickorna så det var bara att tänka om. Buketten blev en ensam stor solros med lite grönt runt om. Blev hur fint som helst!


Vigselcermonin hölls i en liten kyrka bara en bit bort sedan åt vi en supergod lunch på Bäckaskogsslott och där tog vi en promenad i slottsparken efter maten. Efter att varit stilla och duktiga i flera timmar tog springet över i barnens ben och de fick leka av sig. Vi sa hejdå åt våra vittnen, åkte hem och blev oss själva igen!

Eftermiddagen spenderades i hemmets lugna vrå och efter nattningen njöt jag och Älskling av goda kräftor i sällskapet av varandra.


Min första utflykt som fru blev till Skånes djurpark och dit kommer vi nog åka många gånger då barnen formligen älskade det och surade ordentligt när det var dags att köra hem på eftermiddagen. Härlig familj jag har trots allt! =)


Ha det gott alla!

Kran kram Kajsa D.

Av Kajsa Karin - 13 augusti 2011 05:56

Hej där.


Timbuktus låt är både bra och tänkvärd. Och inte vill man dö. Även om döden är det enda vi med säkerhet vet att vi ska möta så lyckas man oftast förtränga detta faktum. Dock lever jag med döden nästintill ständigt. Mammas självmord har format mig mer än jag egentligen vill och även om jag kan förstå kommer jag nog aldrig att förlåta. Hon som alltid sa att det inte fanns problem svåra nog utan att de gick att lösa, valde den feges väg. Självmord är för mig en egoistisk handling. Dennes bekymmer försvinner men lämnar så mycket kvar åt de som lever vidare. Det ultimata sveket. Att ens mamma väljer att lämna en. Jag var nitton men mina syskon bara små och hur detta påverkar deras självkänsla kan jag bara ana. Dock är saknaden större än allt annat och dagar som idag önskar jag att hon funnits vid min sida och inte bara i mitt hjärta.


Dock har jag levt med döden längre än så. Jag vet faktiskt inte när det började men den första riktiga dödsångest attacken som jag minns, fick jag strax efter mammas och pappas skilsmässa. Jag var fyra då och kommer med all tydlighet både ihåg känslan och trösten moster gav. Jag skulle bli en ängel med glänsande kläder och rosa vingar. Attackerna har sedan dess varit många och jag har med åren lärt mig hantera dem. De skiftar i täthet och styrka men de dyker likväl upp.


Jag har varit utan dem ett tag nu så när jag härom natten återigen fick ett anfall började jag fundera. Varför nu? Jag mår ju bättre än någonsin och är lyckligare än på länge. Och där fann jag nyckeln. Lyckan. Dödsångesten är förknippad med förlust, att inte få leva vidare och vara nära mina kära. När jag mår dåligt har jag inte så mycket att förlora, men när jag är lycklig och livet är så som jag önskar då har jag allt att förlora. Som fyraåring var det lyckan av att få lugnet som skilsmässan innebar, att få min mamma tillbaka. När jag blev mamma var det lyckan mina älskade barn gav och nu är det lyckan som jag har ihop med Älskling och våra barn. Inte tror jag längre att jag blir en ängel men visst måste det finnas en mening allt vårt slit här på jorden?


Ångesten kan jag leva med bara jag får behålla lyckan som motpol.

Hoppas Ni där ute funnit er Lycka!

Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 6 augusti 2011 23:12

 God kväll på er!


Det damp för ett tag sedan ner en inbjudan till fest hos min fader med sambo. En trädgårds fest där de skulle fira att de båda blir sextio år i år. Det hör till saken att min fader inte gillar firande av någon sort och helst vill ha sitt umgänge i liten skara så redan när inbjudan kom sa jag: De ska gifta sig! Mycket riktigt ett trädgårdsbröllop blev det och jag fick se pappa i kostym. Fast bara en kort stund efter att de sagt sitt ja till varandra svidade han om och blev sig själv igen i sina blåjeans och skjorta.


Så nu sitter man här, full med mat och sötsaker upp till halsen. Sängen kallar men jag vill nog landa lite först. Bröllop är bröllop och för mig är det en stor sak. Så även för pappa, jag har nog aldrig sett honom så nervös och då var detta ändå tredje gången! =) Vad är det de säger; tredje gången gillt? Hmmmmm, ja, ja pappas fru är en härlig kvinna och bättre kunde han inte fått. Jag önskar dem all lycka!


Tack vare denna sammankomst fick jag idag träffa släktingar som jag inte sett på många herrans år. Fast att vi är släkt har vi så lite gemenskap tack vara alla turer med separationer och omgiften bla av pappa så den naturliga kontakten upphört. Lite kul var det ändå att se hur vissa av släktdragen, främst de manliga , ärfts ner i flera led och hur nästkusiner och sysslingar lätt kunde kopplas ihop. Själv har jag mitt arv på modernet och liknar inte den sidan alls! ;) Måtte jag inte bli lik farmor när jag blir gammal......


Nääää dags att krypa mellan lakanen.

Sussa gott där ute.

Länge leve kärleken! <3

Kram kram Kajsa Karin.

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards