Direktlänk till inlägg 25 maj 2014

Mors dag <3

Av Kajsa Karin - 25 maj 2014 20:45

Hej på dej!


Hoppas att du som läser blivit firad eller har firat mammorna som finns i din närhet.

Vi var på tur igår och då körde vi förbi mors grav så jag lämnade en fin bukett pioner åt henne. Hon älskade pioner, tyvärr körde alltid pappa över dem med gräsklipparen då han inte uppfattat att det fanns något planterat på den gaveln. =) 

 

Hon är ju som sagt död sedan länge men på något sätt håller hon sig kvar hos mig och sprider sin kunskap och krativitet. Jag har köpt en kofta åt Nanna som inte hade några knappar, detta fick ju rådas bot på och det med hjälp av mors knappburk och hennes syskrin. Så nu följer mor indirekt med på avslutningen då jag inte kan, bra va?

 

Att vara mamma är inte alltid en dans på rosor och just nu är jag beredd att säga upp mig, främst till de där två som jag liksom fick på köpet. Jobbigt med morsdag när man ingen mor har att uppmärksamma! Men återigen; Inte mitt fel och inget blir bättre av att straffa mig, undra när den poletten ska ramla ner? Den lilla har verkat koppla till en del, men den stora? Ja, hon hinner nog flytta innan det tänds ett Liljeholmens.

Vi har tagit ett beslut att inte låta henne splittra oss för det skulle faktiskt inte gagna henne att bo själv med pappa igen, men det är klart svårt att se ur hennes vinkel än.....

 

And so lives go on! Flytt om en vecka! Hujedamej!

 

Kram Kram Kajsa Karin.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards