Direktlänk till inlägg 13 maj 2014

Gårdagen gick......

Av Kajsa Karin - 13 maj 2014 20:38

Hej på dej!

 

Gårdagen gick i ryslig fart och inte tänkte jag direkt på dagens datum. Inget konstigt i sig, det är ofta jag snurrar ihop datum och glömmer bort. Men just igår kändes det bra men ändå konstigt; igår var nämligen mammas döds dag. Inte förrän jag öppnade bloggen och läste blev det tydligt i mitt metvetande. Innebär detta att det skaver lite mindre i min själ? Eller bara ett krasst faktum över att livet är lite mycket just nu? Tar det tjugo år av saknad innan en nästas dödsdag "glöms" bort? 

 

Samtidigt ligger allt mig så nära, i år blir jag fyrtio, mamma hade precis fyllt det när hon dog. Mina barn är nio och elva, samma ålder mina småsyskon hade då. Jag har accepterat mammas val men kommer nog aldrig fullt ut förstå, för i mina mörkaste stunder är det ju barnen som håller mig kvar, ger mig kämparglöd och massor av kärlek. Varför rör sig livet i cirklar?

 

Livet i övrigt är lite mycket just nu, som alltid i maj. Samtal, grillkvällar och utvärderingar både på jobbet och skolan. Ovanpå detta den stundande flytten som mest av allt ger mig ångest. Allt jobb innan, allt jobb efter och ångesten; Hur ska det bli?

Känns att hjärta och hjärna inte samarbetat i denna flytt, jag hoppas hjärnan övat på sin övertalningsförmåga, annars kan jag skita i att packa upp för då blir vi inte långvariga i stan. Who lives will know =)

 

Livet är som vädret; ömsom sol, ömsom regn. Nu längtar jag efter mer sol både ute och inne!

 

Kram Kram Kajsa Karin.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards