Alla inlägg under maj 2009

Av Kajsa Karin - 31 maj 2009 15:53

Hej alla!


Så har min helg varit! Fredagen var jag och väninnan H på Modesto och åt jättegod men jättedyr mat. Det värsta av allt var nog ändå att vi inte blev mätta så det blev Harrys och deras vitlöksbröd som fyllde magen. Vi pratade massor, skrattade lika mycket och hade allmänt trevligt. Fast att gå ut en fredags kväll i den här stan är inte jätte lyckat; inga människor som kommer ut före halv tolv, så det blev en lugn kväll. När jag kom hem så stod datorn på så då försvann en timme eller två och jag landade inte i sängen förrän klockan var närmare fyra på morgonen.


Så till lördagen; Jag väcks av ljudet av telefonen klockan halv sju!! Att jag aldrig lär mig att stänga av ljudet på mobilen när jag lägger mig....Det var en vän som ville säga godnatt innan läggdax. Fy för att jobba natt! Ok jag gosar ner mig bara för att två timmar senare väckas av telefonen igen!!! Så nu var det bara att inse att det inte blev någon sovmorgon denna helgen heller.

Jag fixade undan lite här hemma sedan hämtade jag barnen för vidare färd mot Vinslöv och en trevlig kväll med storebror och hans familj, min lillebror och min lillasyster med pojkvän.


När vi träffas så finns det en sak som vi brukar ägna mesta tiden åt och det är att äta. Så även denna gång; hemmagjorda hamburgare med hembakta bröd och diverse tillbehör. Som efterätt blev det rabarber/jordgubbspaj och senare lite godis och choklad. Vi blev alla alldeles proppmätta så kvällen tillbringades i sittande eller halvliggande ställning pratandes. Barnen roade sig själva och hade det allmänt mysigt ihop. Klockan halv tolv gav vi upp och la oss. Barnen hade fått luftmadrasser att ligga på och jag blev förärad soffan. Jag ska inte klaga för det var trevligt att alla sov över men attans vad jag är trött idag!


Söndagen gick i sakta mak ända till vi invaderades av ett ettrigt retligt litet djur; en ekorrunge! Denna unge hade nog tappat bort sig och hoppade in i uterummet där vi satt och åt frukost. Ingen större fara bara syster yster som tyckte det var obehagligt, men en stund senare fick denna lilla varelse oss till att skrämma slag på hela Vinslöv! Vi stod på yttertrappan o pratade och såg att ekorren var i rabatten nedanför, rätt som det är hoppar djuret upp på trappan och upp på mitt lår! Vassa klor var det! Jag skrek och alla de andra också vilket naturligtvis skrämde den lilla varelsen som då försöker ta sig därifrån genom att klättra upp på min arm! Detta gick inte så bra och nu har jag fina riv märken på min undre högerarm. Jag ska inte ha med djur och göra....inte harar och ekorrar i alla fall.


Vi intog stranden och Ottos glasskiosk sedan hem och vatten spridaren. Hoppas vädret håller i sig! Nu är det dax att fixa mat, konstigt nog är vi hungriga trots att vi inte gjort annat än ätit hela helgen?!


Ha en underbar vecka och glöm inte kramas! Kram Kajsa Karin.



Av Kajsa Karin - 28 maj 2009 15:16

Hej alla!


Jag har kvar mitt lugn, allt blir ok; och detta trots att jag gjorde räkningarna igår.Inte för att det blev några större summor över men jag gick i alla fall inte minus. Så än lever hoppet kvar........


I övrigt en alldeles helt okey dag med inga större överraskningar. Lite tjafs på jobbet och det är väl alltid tråkigt men det lägger väl sig igen och om inte så överlever jag nog ändå. Det är så varje terminsslut, folk är trötta och lättirriterade och detta innefattar även mig själv. Och ovanpå detta har vi ju dessa budget nerskärningar och personalförändringar. Inte konstigt man blir orolig för hur framtiden ska bli!


Nu måste jag ta tag i livet på hemma plan och se till att det blir någon form av kvällsmat till de små änglarna sedan dax för bad och mys. Jag älskar de kvällarna de är hos mig! Fast jag saknar ju fortfarande någons mysiga famn att själv kura i......


Mys på därute! Kramar Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 27 maj 2009 19:07

Ja just det sex.....

Veckor.

Det är det jag har kvar till min semester börjar och just nu känns det som en hel evighet dit!! Sedan kommer de sex veckor som jag faktiskt är ledig bara att försvinna i en rasande fart! Är inte det lite orättvist?


Jag längtar efter ledighet...mitt huvud är fullt av en massa tankar och funderingar som måste processeras och kroppen behöver både aktiveras och vila...Så i helgen, som är nästan barnfri, blir det jag som som invaderar Åhus strand. Och då menar jag inte hotellet och förlustelser utan den riktiga stranden och långpromenader...

Fast förlustelser måste man ju ha och det har jag inplanerat på fredag då jag och min älskade H ska ta en tjejkväll på stan. Go´ mat, go´dricka och många skratt är inplanerat! Detta ser jag fram emot...


Så nu handlar det bara om att få ihop livet till dess. Jag är tydligen ett inferno inte bara i huvudet mitt utan även på jobbet så jag får väl på något sätt få ihop mina splittrade tankar och yviga yttre och samla ihop livet. Kan nog skriva till yrväder och virrpanna på listan över mina egenskaper ;)


Nu till verkligheten och onsdags städningen. Visst är rutiner kul? :)

Sköt om er där ute! Kramar Kajsa Karin.





Av Kajsa Karin - 25 maj 2009 18:18

Hej alla!


På väg hem från staden i torsdags utbrister min prinsessa: Mamma vilken tur att du inte är en ko!!! Varför då blir ju naturligtvis min fråga...Jo för vem skulle då köra bilen? Hmmmm :)

Tja nog är där många som tänkt kossa om mig vid varierade tillfällen. Men min egen lilla tös?? Ja ja , jag är väl en snäll och förstående mor...Trots jag är en ko....:) Klippte gräset när jag kom hem idag.....så då hade ju kvällsmaten varit räddad!


Jag klippte som sagt gräset...inget ovanligt, jag har vant mig vid det nu...det ovanliga var väl att jag gjorde det i linne och shorts, en outfit jag aldrig brukar visa mig ute i, men jag var så varm så jag orkade inte bry mig. Och jag måste försöka sluta bry mig om vad andra kan tänkas tycka; jag ser ju ut som jag gör och ta mig som jag är eller titta någon annan stans! Jag kanske till och med hann få en yttepytte gnutta sol på min bleka kropp; det hade absolut inte skadat!


 Dagen har varit bra både på jobb och hemma; barnen på båda plan har varit glada och skötsamma och kollegerna förstående och omtänksamma. Kan man begära mer? Idag infann det sig igen...Mitt inre lugn; känslan av att allt kommer bli ok, men det kommer väl bara hålla i sig tills räkningarna ska göras! :) To live and let live....jag ska bli bättre på det nu.

Carpe diem heter det ju oxå så fint.....


Så alla där ute....Seas the day! Kramar Kajsa Karin.


Av Kajsa Karin - 24 maj 2009 20:59

Hej alla!

Jag blev lite arg nu...

Två gånger har jag skrivit ett lååångt inlägg hit...

Två gånger så har det försvunnit för mig!!! :(

Så...Nu blir det bara ett kort inlägg!

Jag har haft en lugn dag med mycket mys med barnena mina.

För en gångs skull har jag  bara tittat på röran och valt annat!!!

Duktigt va?

Kaoset finns kvar till en annan dag....tyvärr både det kroppsliga och det i lägenheten.... Kan bara konstatera att är det något som jag får träna på nu så är det den där biten med att ta var dag som den kommer. Synd bara att jag är såå urkass på just det! Men men jag lär mig väl...


Kul du hittat till min sida Pernilla! Jag har kollat in din några gånger! :) Den är ju bara hur kul som helst! Hur blev det med flouret? :) Ni andra kolla in denna sidan! Minimi.....


Nu kallar natt rutinerna. Kram på er alla! Kajsa Karin.


Av Kajsa Karin - 23 maj 2009 11:06

Hej alla!


Idag är jag inne på mitt andra dygn av sprängande huvudvärk! Tur i oturen att barnen ska till sin pappa i eftermiddag, inte för att jag ska gå ut som det var tänkt utan för att jag har en dejt med mig själv, mitt badkar och sedan sängen! Få se om det kan bota det onda i mig.....

Visst hade det varit kul med en annan sorts dejt men det verkar ju inte finnas tid eller möjlighet för det inom en överskådlig framtid. Och som tidigare sagt;

Jag vet vem jag vill ha.......


Igår gjorde jag en undersökning där de frågade mig: Om det var din sista dag i morgon hur skulle du känna då? Så fick man olika svars alternativ. Mitt svar blev nöjd med det liv jag levt. Visst önskar man alltid att man gjort vissa saker annorlunda men jag har alltid gjort det jag trott var bäst utefter de kunskaper jag haft för tillfället. Alltid när jag rannsakar mig själv och mitt liv kommer jag fram till detta  resultat och tycker det är ganska ok att känna så här.


Jag kan inte skriva så mycket positivt just nu för jag har tyvärr fastnat i mina tankebanor och mitt känlsomässiga kaos; tror därav huvudvärken men det ordnar sig på ett eller annat vis.


Njut av livet och varandra! Kram Kram Kajsa Karin.


Av Kajsa Karin - 22 maj 2009 07:22

God morgon alla!


Sovmorgon existerar inte i mitt liv. I alla fall inte när jag har barnen hemma. Lilleman började tjata om film redan klockan sex i morse! Tur man kan vila sig under tiden filmen rullar. Just idag längtar jag extra mycket efter den goa famnen att krypa tillbaka till i sängen!

Saknaden och längtan är ganska stor.....Jag föll nog mer än vad jag trodde......


Gårdagen var bra, jag och barnen var hos P och kollade på hennes vardagsrum, åt korv i bröd och mumsade på glass. Hennes älsklig M var också där och det är SÅ kul att se dem tillsammans. Härligt att mina vänner hittat sådana guldkorn! Det är dem väl förtjänta av. Efter stunden hos P åkte vi ner till Tivoliparken, matade ankorna med överblivet korvbröd och lekte en lång stund. Vädret var fint så parken var full av lediga familjer och ungdomar.....


Resten av dagen var vi bara hemma och det passade mig fint och barnen njöt också av att vara hemma och pyssla med sina saker. Kvällen ägnades framför datorn i vanlig ordning. Tur jag har den och folket på nätet som jag kan slå ihjäl tiden med, fast jag hade ju mycket hellre haft verkligt sällskap. Funderar allvarligt på hur jag ska få kontakt med andra ensamma föräldrar, jag kan ju knappast vara ensam i denna situationen!!? Jag älskar mina barn över allt annat men jag saknar vuxen kontakten och möjligheterna till lite givande diskussioner och helgerna utan barn ska vi bara inte prata om! Även om min familj och vänner tar väl hand om mig.


Dagen idag är än så länge tom, kanske det blir stan och marknaden där eller bara hemma mys med plock och fix. Det ger sig av sig självt, även denna dag kommer att fyllas med något.


Ta väl hand om varandra där ute! Kram Kram Kajsa Karin.


Av Kajsa Karin - 21 maj 2009 09:00

Hej alla....

Nu är de flesta av oss lite långlediga...Härligt!

Vill börja med att tacka min älskade vän H för att hon tog med mig ut på stan igår. Det behövde jag sannerligen även om tröttheten är straffet idag. Vi gick till några av pubarna i stan men var mest på Pub Banken för de hade jippo med liveband och där var mycket folk! Jag är kankse konstig men jag gillar att bara sitta ute så där och snacka och studera folk. Sociologistudierna ska väl användas till något?


Fast jag och H höjde medelåldern rejält, nästan alla såg ut att ligga mellan 20 och 30 förutom några gubbatroll som hade passserat bäst före datum! H spanade för fullt.....inte för egen del för hon har en underbar sambo.....utan för min del....hon vill att jag ska finna någon......vem vill inte det?  Men just nu finns det nog ingen som kan få en ärlig chans....jag har ju någon för ögonen även om jag inte fattar varför.....men det lägger sig. Säger som i den tecknade versionen av Robin Hood; Kärleken frodas på avstånd eller så dör den! Och jag vet vad jag vill ha och brukar ju faktiskt lyckas med att få det med ;) (med vissa undantag.).....och det  jag behöver kunde eller ville  inte Han ge mig.


Tror jag ska börja ta arvode......Igår när jag var hemma hos H o J hade de en massa frågor om inredning och jag kunde hjälpa dem med en massa olika saker bla ett skåp till badrummet och strukturen på deras vardags rum. Idag ska jag hem till P lilla och hjälpa henne med hennes vardagsrum!  Ska bli spännanade att se resultatet för vi har ju redan gjort planen för hur det ska se ut. Tur jag har mina vänner som ser till att kliet i mina fingrar håller sig stillat! Jag har ju inte möblerat om hemma på evigheter nu, fast jag har ju bytt gardiner överallt och flyttat lite småpinaler men det räknas ju inte riktigt....


Ska hämta barnen snart och vi ska mysa nu torsdag och fredag sedan får de vara hos fadern deras på lördag kväll för jag ska på tur igen då....Känns skönt att vi kan hjälpas åt så och att inte helgerna är så statiska. Jag ska ha barnen nästa lördag istället för då ska vi på syskonmiddag hos min bror. Det ser jag fram emot!


Ha en under bar dag alla, för det är min plan i alla fall! Kram Kajsa Karin.

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards