Alla inlägg under juli 2011

Av Kajsa Karin - 31 juli 2011 10:45

Hej.


Är ett konstigt fenomen det där, att så fort jag känner av lyckan i mitt liv griper rädslan tag i mig med en obönhörlig kraft. Resan jag på började för över tre år sedan har nu nått vägs ände. Jag har funnit tillbaka till mig själv och vet nu vad som är viktigt för mig i mitt liv. I samband med att jag blev tacksam över mitt liv och över allt det fina jag faktiskt har fann jag kärleken på nytt. En kärlek som jag hoppas på ska stanna i mitt liv för evigt.


Det är här det svåra kommer och min rädsla tittar fram. I hela mitt liv har saker hänt så att lyckan raserats, jag har haft viktiga personer som valt att lämna mig och där bottnar sig rädslan. Hur ska jag våga släppa någon så nära mig igen? Jag vet att jag måste och jag vet att jag vill men rädslan finns kvar. Vad är det som säger att jag får behålla lyckan denna gången?


Jag försöker ta varje dag som den kommer och göra det bästa av den för jag vet, att om morgondagen vet jag inget. Jag lever nu ett gott liv med mycket kärlek och värme och en samhörighet som är viktig för mig. Jag är trots allt tacksam för livet.


Var rädd om dig själv där ute i livets bergodalbana!

Kram Kram Kajsa Karin.


Av Kajsa Karin - 27 juli 2011 20:58

Hej!


Vi har varit lite på tur jag och min Älskling. Vi har varit på minisemester i Västervik och njutit av vackert väder, fin utsikt, dyr shopping, go mat men främst av varandra. =) Vi tog en dag i Vimmerby med innan vi körde tillbaka till Nyserum och töserna. Helt underbart att få bara vara vi ibland för även om vi båda uppskattar vårt familjeliv så är det gott att bara få göra det vi själva vill och är sugna på. Imorgon är det tösernas tur att få ge sig ut på lite äventyr ihop med oss i Växjö på vägen hem mot skåneland igen. Hur skönt det än är att vara på tur och att vara hos hans föräldrar så längtar jag hem. Hem dit jag kan styra måltiderna och skeendena. Hem dit jag har något att göra för även om det är trevligt att sitta i skuggan av träden att läsa så blir det drygt efter ett par timmar. I morgon är min längtan stillad........


Kram kram Kajsa Karin.


Av Kajsa Karin - 23 juli 2011 12:51

Hej.


Ja, idag går nog allas tankar till Norge, i alla fall någon gång under dagen. Helt horribelt galet. Det som skrämmer mig är att det verkar som om allt detta hände genom bara en mans handlingar. Tänk så sårbar vår trygghet är! Vad mer finns att säga? Jag skänker en tanke eller två åt alla de drabbade och hoppas att gärningsmannen får ett ordentligt straff. Fast finns det något straff som mäter upp till det han gjort? Inte enligt mitt tycke......


Var rädda om varandra där ute!!

Lev i nuet.

Kram kram Kajsa Karin.


Av Kajsa Karin - 19 juli 2011 08:59

Hej!


Ja min älskade lille kille testar sin könstillhörighet för fullt just nu. Ena gången kommer han klädd i systerns utklädningskläder, andra är han en fullt utrustad cowboy. Självklart skulle även han ha nagellack här om morgonen när töserna fick sina naglar målade. Han var den enda av dem som vågade välja det riktigt röda. =)

Måste erkänna att jag tycker det ser lite annorlunda ut men men bäst att låta han prova sig fram.


Det jobbigaste är nog att han försöker bryta sig loss från vårt band. Jag vet att han ska det men det är inte mindre jobbigt för det. Ena stunden är han hur gullig och gosig som helst, andra går det inte att prata med honom alls! Inte är han hjälpt av sitt envisa och hetsiga humör som liksom mitt toppas av tålamodsbrist. Vi har en spännande tid framför oss!


Just nu har vi semester och faktiskt är det bara jag och mina två busbarn hemma. Älskling jobbar fortfarande och de andra två sessorna är ute på egna äventyr.

Jag som sett fram emot att ha egentid med de där två kan se mig lite lurad för de verkar mest vilja vara med varandra och njuter av att disponera hemmet själva.

Igår var vi iväg på en tur till en flyktigt bekant, vad som väntar idag har jag ingen aning om. Resten av veckan är också tom och det känns underbart om än något ovant då den sista tiden varit fullbokad. Snart har jag och Älskling några dagar för oss själva och det ser jag verkligen fram emot. Att bara få rå om varandra och inte behöva serva några barn. Känns som en evighet senast och nog kan vi väl vara värda två dagars ledighet när resten av semestern är barnens?!


Dags att plocka fram frukost och börja dagen!

Ha det bäst!

Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 13 juli 2011 06:42

Hejsan.


Igår gick jag och funderade på hur livet varit och hur det blivit. Jag och mina barn har haft minst sagt händelserika år och det sista året har varit riktigt omvälvande. Samtidigt så nåddes jag av insikten hur snabbt något blir vardag och man liksom glömmer bort lite av det som varit.


I början av min och Älsklings kontakt var samtalen långa och de längtande smsen många. Numera består kommunikationen av att mjölk och bröd är slut och att det är bra med barnen. Fast vi avslutar alltid med en puss och det gillar jag. Och dagen i sig slutar med att vi somnar intill varandra och det älskar jag mest av allt. De morgnar jag vaknar och hinner med att få en morgonpuss innan han beger sig till jobb är bäst. Över huvudtaget är det vardagen ihop med Älskling som är det bästa, om vi vid något tillfälle gör något enkom vi själva är det som en bonus även om jag ibland längtar efter en ensam söndagsfrukost.


Igår när han hämtade Lillan på jobbet hade han en kvist ranunkel med sig åt mig. Lite förvånad då de var av plast glömde jag tacka ordenligt. Skickar iväg ett sms och tackar och förklarar att äkta ranunkel är bland de finaste blommer jag vet. Som svar får jag att de jag fick är lika beständiga som hans kärlek till mig. <3

Är detta min blivande vardag så har jag ett rikt liv! =)


Vad ska jag säga? Jag är lycklig och har det bra på alla möjliga sätt. Visst finns det mörka moln även på min himmel men ihop med mannen i mitt liv driver vi dem på flykt!


Hoppas ni där ute också funnit er lycka!

Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 11 juli 2011 17:33

Det sägs så ialla fall och nog attans är det så. Fyra dagar kvar på jobbet innan det är semester och aldrig har det varit så drygt att gå dit. Lite underlättar det att vi är sammanslagna på en annan förskola för då roar barnen sig mycket på egen hand med att utforska allt det nya.


Fast lite av semester känslan infann sig när vi igår var på Ivö och badade ihop med bror och hans familj och imorgon blir det förhoppningsvis många goa skratt och lite skvaller då jag ska ut och äta med kollegerna på Månsa. Ska bli riktigt roligt att träffa dem igen. Undrar allt om de saknar mig lite iaf?


Kristianstadsdagarna i full gång och det blir en tur med karusellerna på onsdag och firande av Stora Trollflickan som blir tio då. Annars blir det nog inte många besök på stan för den sakens skull. Semestern i sig blir också lugn och det ser jag fram emot!


Hoppas ni har det gott!

Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 5 juli 2011 17:36

Hej!


Att sova är det jag ägnat dagen åt. Jag är nämligen sjuk; igen! Alltid blir jag sjuk precis innan semestern. Vill min kropp säga mig något eller är det bara helt enkelt så att jag inte fixar sammanslagningarna med de nya barnen och personalen?


I vart fall som så går jag runt här hemma med feber och hosta iförd raggsockor, mjukisbyxor, linne och kofta och ändå fryser jag!!

Ute pågår sommaren för fullt och snart snart ska även jag del taga i detta evenemang.


Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 3 juli 2011 18:45

Hej på er därute.


Hoppas ni där ute har det bra i sommar värmen, det har ialla fall vi här. Helgen har varit enkom lat och vi börjar få lite semesterkänningar. Längtar massor nu, bara fjorton dagar kvar sedan blir det fem veckors ledighet. Semestern ska tillbringas med att göra så lite som möjligt, sola bada och njuta av samvaron är det som är mest inplanerat. Lite andra saker kommer med all säker het att hända fast det ser vi då ;)


Nu knäckte Älskling ölen och gick för att ta hand om grillen så då får jag väl allt se till at fixa det sist till kvällsmaten. O härliga helg synd att den tar slut så fort!


Kram kram Kajsa Karin.

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards