Alla inlägg under november 2013

Av Kajsa Karin - 19 november 2013 09:24

Hej på dej!

 

Operationen gick bra, rysligt snabbt dock, tog bara tjugo minuter från det att jag gick in i rummet tills jag fick åka hem! Jag tyckte det var läskigt att vara fullt medvetande och fick fokusera på att andas och inte kräkas av nervositet. Det var en stor trygghet att Älskling var med mig. Jag har haft rysligt ont och har fortfarande men det är en annan smärta än den värk jag är van vid så jag hyser goda förhoppningar om att när allt är läkt kommer det kännas toppen och då ska jag operera nästa! =(

 

Jag har ingen kraft i handen och kan och får inte lyfta saker men i övrigt ska jag göra så mycket som möjligt bara det inte gör ont, har även ett sjukgymnastikprogram jag ska göra ca tio gånger per dag. Jag gör så mycket jag kan och orkar men i sanningens namn så tar smärtan musten ur mig och jag är väldigt trött, svårt att hitta en bra sovposition gör också att sömnen blir efter på nätterna. Första dygnen sov jag sittandes i fotöljen, tur de är sköna. Älskling och barnen är omtänksamma och duktiga även om jag får blunda för vissa saker. Storstädning inför jul! ;)

 

Pekfinger valsen och muskörning med vänstran gör att jag nu kan använda datorn en del och det fördriver tiden en del i alla fall och en del dikter har jag fått ur mig. har funderat på att trycka ut och lämna på jobbet fast jag vet inte riktigt om jag vågar eller om de är intresserade.......

 

Ha en bra dag!

 

Kram Kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 11 november 2013 09:35

Hej på dej!

 

Idag är jag trött och orolig. Idag ska jag operea ena handen, dvs karpaltunneln. Jag gillar inte läkare i allmänhet och inte opertioner i synnerhet. Visserligen har det gått bra vid de flesta andra tillfällena men en operation är alltid förenat med risker. Och händerna är liksom ganska så viktiga och jag vill gärna ha kvar deras funktion, dock blir jag lycklig om jag i slut ändan slipper smärtan. Inte har jag någon aning om vilken hand de börjar med, jag hoppas på vänster för det är den jag har mest värk i för tillfället.

 

Hoppas Du har en bra dag och vi "hörs" så fort jag kan hantera en dator igen!

 

Kram kram Kajsa Karin.

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards