Alla inlägg under februari 2015

Av Kajsa Karin - 5 februari 2015 21:21

Handen på hjärtat.

Säg, vad betyder jag för dig,

på riktigt?

 

Om jag inte fanns

imorgon.

Skulle ditt liv förändras då?

 

______________

 

 

Säg då inte

att jag är viktig.

Håna inte heller

vidden av min ensamhet.

 

© Kajsa.

 

 

 

Ja, med handen på hjärtat kan man finna många sanningar i sitt liv.

Den sista tiden i mitt liv har varit tuff på många olika plan men framför allt det känslomässiga. Människor jag trodde stod mig nära och var viktiga visade sig tycka att jag var oviktig. Det sårade mig enormt men gav mig också en insikt i vilka jag verkligen kan räkna med. Det är få människor i min omgivning som skulle få sina liv rubbade om mitt tog slut, en ganska läskig och tråkig sanning, dock en sanning som har gjort mig än mer bestämd på att försöka vårda de kontakter där jag betyder något på riktigt. Det som skrämmer mig är ensamhetskänslan och känslan av total oviktighet i det större sammanhanget. Jag kan för första gången förstå hur mamma kände sig precis innan hon dog, vilket är super läskigt. Inte för att jag någonsin skulle välja den vägen hon gick men jag förstår maktlösheten.

 

Jag vet inte om det är för att jag nyss passerat fyrtio eller bara en allmän sinnesnedstämning som får mig att göra en avstämmning med livet. Livet ja; inte blev det som jag trott och hoppats och just nu slåss jag med mig själv vilken väg jag ska gå. Som alltid drar det och sliter i mig, själen kliar och jag vet inte hur jag ska få det att sluta. Stanna upp och bara vara i livet som det ser ut nu verkar vara stört omöjligt för mig. Val i det förflutna gör att jag inte kan nå de drömmar jag har för nuet och jag behöver därför hitta nya drömmar och mål.

 

Förutom mitt inre inferno går livet vidare, barn och arbete tar det mesta av min tid vilket gör att tid för tankearbete är ganska begränsad vilket nog är positivt. Jag finner min väg igen......

 

Kram kram Kajsa Karin

 

 

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards