Direktlänk till inlägg 8 augusti 2014

Back on track!

Av Kajsa Karin - 8 augusti 2014 06:29

Hej på dej!


Fyra dagar in i arbetsveckan efter semestern och den känns redan väldigt långt borta. Tänk att det känns så nästan varje år. I år har jag glatt mig åt att hösten scheman såg väldigt bra ut och gagnade mig både arbetsmässigt och familje mässigt. Igår kom beskedet att budgeten strypts och vi ska lägga om schemat. Skit oxå. Bara att sätta sig och gnugga skallen och göra det bästa av det men hur ska vi räcka till överallt? Vi får fler barn men färre personal timmar; undrar hur de som sitter högst upp tänker att vi på golvet ska lösa allt? Jag förstår att min chef sitter i en rävsax med allt, budget som ska ibalans, läroplansmål som ska uppfyllas, personal som protesterar och föräldrar som klagar. Nej jag skulle aldrig vilja ha hennes jobb. Just nu funderar jag på om jag ens vill ha mitt eget:/


Semestern ja; den var skönt underbar och superlat. Vi var i Vimmerby hos Älsklings föräldrar ett par dagar och bara njöt av naturen och det vackra vädret. Här hemma har vi mest bara badat och badat och badat. Vilket väder vi haft! De få dagar med sämre väder har bara varit sköna avkopplingsdagar med filmmys, spel och lek. Barnen sa vid flertal tillfällen att det varit den bästa semestern hittills! Mina två <3 har semester med pappan just nu och på lördag åker de till Stockholm med farmor och farfar. Underbart att de får göra alla dessa resor ihop! Stockholm vill jag oxå åka till igen, vi får väl se när chansen ges.


Augusti månad och fortfarande sommar på riktigt, jag önskar oss alla en lång härlig höst!


Kram Kram Kajsa Karin.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards