Direktlänk till inlägg 7 oktober 2014

Kämpig höst.

Av Kajsa Karin - 7 oktober 2014 13:42

Hej!

 

Längesedan jag skrev, jag vet men livet är kämpigt på så många olika plan just nu så jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på. Fick höra i veckan som gick att det alltid är så mycket problem kring mig och att det bidrar till att folk backar från umgänge med mig. Jag är den första att beklaga att mitt liv ser ut på detta sätt och jag är också den första till att önska att det såg annorlunda ut. På senare tid har jag blivit medvetnare om hur min barndom och uppväxt format mig som person och hur det än idag påverkar mitt agerande i vissa situationer, detta arbetar jag dagligen med. Visst har jag valt Älskling och att dela livet med honom,dock kunde jag inte förutse alla de bekymmer och hinder som vi mött på vägen. Det är lätt att vara kär mellen fredag kväll och söndag eftermiddag, det är när vardagen slår till som kärleken testas. Vår kärlek är stark fortfarande men problematiken kring hans flickor är så mycket större än jag någonsin kunnat ana och det har varit svårt för mig att hantera och samtidigt räcka till till min egna barn på ett sätt som kännts tillfredställande. Människor utifrån har inte sett de bakomliggande orsakerna till mitt agerande och jag har mött på ganska så otrevligt bemötande kring just det här.

Många är de gånger då jag tänkt att det är bättre att ge upp lägga fokus på mig och mina barn, men hur skulle jag kunna göra så? Mina barn älskar Nallen och har byggt upp en relation till honom och flickorna. Lämnar jag dem nu blir jag ytterliggare en vuxen somger sig av när det blir kämpigt och det är det sista de behöver. Dock hade jag behövt att någon hade sett vad det är jag gör och vad det är jag försöker skapa istället för att komma med påhopp eller anklagelser om att jag särbehandlar barnen. Jo jag älskar mina barn på ett helt annat sätt men jag finns för dem alla dagligen.

 

Jag har som grundtanke att vilja alla människor väl och särskilt de som står mig nära. Ibland slår det tillbaka till mig själv. Jag sammanförde lillebror och min vän Becca för att jag såg att de hade gemensamma intressen och stod i samma fas i livet, de kunde liksom vara ensamma tillsammans. Tycke uppstod och vad jag vet idag är de ett par. Inte trodde jag dock att fem år av vänskap skulle raderas bort under en veckas förlopp. Visst visste jag att en förändring skulle komma men jag trodde vi var vuxna människor och kunde prata om det. Jag har försökt men kommer ingenvart, så nu står jag här utan både vän och bror. Vännen är ju ingen vän som ni säkert förstår, men min oro ligger i; hur blir det med bror? Vi hade dålig kontakt sedan förut och inte lär det bli bättre nu :/ J

 

Ja ja som alltid får jag väl bara ta ett steg tillbaka och låta tiden ha sin gång.

Hoppas du har ett enklare liv.

 

Kram Kram Kajsa Karin.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards