Alla inlägg under april 2014

Av Kajsa Karin - 21 april 2014 12:04

Hej!

 

Hoppas du haft fina lediga dagar nu under påsken. Här har dagarn gått helt i familjens tecken. Vi har umgåtts tillsammans med film och spel. Vi har varit hos min storebror och tittat på hans utställning. Vilka tavlor! Tänk lycklige den som kunde målat så.

Jag lider av komplex gentemot honom då han alltid varit så duktig på att rita och måla, smart och duktig alltid. Aldrig att jag kunnat "slå" honom på något vis. Men han är min bror och jag älskar honom oändligt och med åren har jag skapat mitt eget sätt att skapa och slutat jämföra mig med honom, han har ju sina demoner att slåss mot.

 

När jag tittar tillbaka på några av mina gamla inlägg tycks jag vara så "livsklok". Tänk om jag lyssnat och följ mina egna råd? =)

Nu verkar det som vi håller på att vända skeppet och en flytt är närstående. En flytt som förhoppningsvis ska ge familjens indivder lte större spelrum men även yta för gemenskap. Strukturen är viktig för resultatet och vi måste se över den här familjens struktur från grunden och bygga om våra pelare. Det som Älskling verkligen hjälpt mig med är att leva mer i nuet samtidgt som jag lärt honom att det är vikrigt att ha någon form at strategi för framtiden. Tillsammans drömmer vi om att bli gamla ihop och det för mig är en väl så god dröm som någon. Än en gång snurrar livet sig i en riktning jag inte alls hade tänkt mig men magkänslan säger att det är rätt. Konstigt nog så är detta steg fram ett steg tillbaka, tillbaka till stan, tillbaka till det där jag tänkte när jag flyttade tillbaka efter skilsmässan, tillbaka till att lägga fokus på barnen. Blir barnen lyckliga blir jag per automatik lycklig.

 

Våren är på väg i fullfart och som brukligt är går livet på i fullfart då. Hoppas Du har det gott!

 

Kram Kram Kajsa Karin.

 

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards