Alla inlägg under mars 2009

Av Kajsa Karin - 30 mars 2009 22:28

Hej alla!

Nej tack var just precis det jag sa till lägenheten jag tittade på. Det första som mötte mig i dörren var tre katter! Går ju bara inte med min och tösens allergier, visst kan man städa men det tar ju evigheter innan allergenerna försvinner. Planlösningen var bra och jag gillade den för övrigt men där fanns inga förvarings möjligheter så då fick man hyra ett förråd separat för ca femhundra per månad, sedan tillkom det kostnad för parkering också, så det blev inte så mycket billigare i slut ändan ändå.


Sedan är det nog som min kära vän P sa; Du kommer ändå aldrig bli nöjd Kajsa-lisa! För min krav lista är som vanligt lång och det är ju bara att inse att jag egentligen bor precis där jag vill! Om bara pengarna räckt så hade allt varit frid och fröjd. Här har jag ju allt; fin lägenhet med bra plats för mig och barnen, liten täppa med uteplats och närheten till havet! Vad mer kan man önska?


Så jag ska inte flytta förrän jag bara absolut måste...typ om ett halvår eller så när sparpengarna tar slut......;) Äcsh i morgon får jag reda på min nya lön! Då blir jag rik! ;) Ni fattar ironin va?


Nu kallar John igen...trevligt med lite sällskap i alla fall. ;)

Ha det bäst där ute. Kramar Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 29 mars 2009 11:25

Hej alla! Välkommen härliga sommar tid.....

Igår gjorde jag något som jag sagt jag skulle sluta med.....

Jag följde med några vänner ut och vi gick på ett trettio plus disco i Kristianstad. Det var trevligt hemma hos vännerna och även första tiden ute på stället men sedan började det; det som gör att jag inte gillar gå på disco.


Att dansa är kul och träffa folk är kul det är inte det, men eftersom jag är större än genom snittet så finns det folk som stannar och glor!  En del drar sig inte ens för att peka.....vuxna människor! Det värsta är ändå de män som inte vågar stå för att de gillar större kvinnor utan försöker sig på att tafsa när de tror ingen ser......


Nej det är jobbigt i dessa situationerna och därför drar jag mig för dem, men det är trist att ständigt bli bort sållad för att man inte passar in i mallen. Det är också trist att folk går så hårt enkom på utseendet......

Man har ju en personlighet som säger så mycket mer om hur du är som människa....Drömmen är ju att träffa någon som ser MIG, den jag är och inte bara hur jag ser ut...men visst bedömer man efter utseendet....

Jag också,tyvärr.


Barnen är på smester i Åre nu, så idag ska jag bara slappa och städa deras rum. Oj vad jag ska kasta, varenda liten sparad pappers tuss ska bort.

Sedan ska jag på lägenhets visning, en fyra inne i stan, som är betydligt billigare än denna men ligger högt upp och utan hiss. ( Får jag den kanske jag blir smal på kuppen:) ) Jag vill egentligen inte alls flytta men vem har råd att betala halva sin lön i hyra? Och hitta en billig trea eller fyra i Åhus kan man ju bara glömma...så jag får väl kolla runt och se vad som dyker upp.


Nu ska jag försöka slita mig från datorn och hitta mig något att tillaga till lunch, ser ut att bli en omelett.

Ha en fortsatt skön helg! Kramar Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 27 mars 2009 17:12

Hej alla!

Jag börjar känna mig lite nere och kan väl egentligen inte lokalisera varför...

Min vän P sa en gång för ganska längesedan att det är jobbigt när hjärtat är ensamt. Då fattade jag inte alls men nu gör jag nog det,tyvärr.

Barnens stundande semester gör ju inte saken bättre för nu blir jag ju inte bara känslomässigt ensam utan även påtagligt fysiskt ensam också.


Jag ska lämna gullungarna vid tåget i morgon, lördag, och sedan ser jag inte dem förrän om åtta dagar. Så länge har jag aldrig varit utan dem.....

Min vana trogen när något blir jobbigt så planerar jag mitt liv till max, så även denna gång, men en del i min omgivning tycker jag borde dra ner tempot...Förstår inte vad de menar....håller jag igång slipper jag ju tänka...känna...gråta... Vet att allt kommer ikapp mig men jag vill inte!

Inte just nu i alla fall.


Önskar att denna känsla av nedstämdhet tar sin flykt snart för egentligen så mår jag ju bara så bra just nu....Är nöjd med mina livsval även om en del  val är kvar att göra. Måsta snart ta ställning vad som ska styra mitt boende: ekonomin eller livskvalitén? Jag kan tyvärr inte sammanfoga dessa eftersom hyran jag har är hög men lägenheten i sig underbar!

Tänk om jag hittat mig en rik älskare ;) Skoja bara...Det löser sig på något sätt det brukar det alltid göra, har bara dåligt med tålamod, som vanligt.


Nu får jag väl ta och packa lite till mina barn och fixa oss någon form av kvällsmat. En kväll full av mys innan de åker.

Hoppas ni får en skön kväll och helg! Kram Kajsa Karin


 P.s. John = John Blund för er som inte fatta! D.s


Av Kajsa Karin - 25 mars 2009 21:57

Hej alla där ute!

Bra med er hoppas jag, själv är allt ok. Har haft några sådana där mitt emmelan dagar när allt bara har rullat på och inget alls egentligen har hänt. Imåndags fick jag ta vård av barn för tösen min var fortfarande inte ok, men i tisdags och idag har jag jobbat.


Idag har varit en härlig dag om än lite kylig. På jobbet idag bestämde vi oss för att ta den veckliga promenaden idag istället för imorgon (torsdagar) som vi brukar, och det var jätte skönt. Vi  gick till en lekplats och gungade och åkte rutchkana med barnen, en liten fika hanns det också med. Vad underbart att ha ett så fritt arbete!


Nu till överskriften; ni blev allt lite nyfikna va?

Jag har nämligen gjort en upptäkt...;)

Jag är kär........

I kärleken........

Det måste vara så, för jag vill nog så gärna bara få känna det där pirret i magen och skakningarna i knäna och veta att där ute finns det någon som känner likadant när han tänker på mig. Nu är det ju så att jag på intet sätt har träffat denna någon och vet egentligen inte om jag vågar.

Jobbigt att släppa någon så nära inpå och utsätta sig för risken att bli sårad igen. Och som jag konstaterat tidigare så lever jag ju mitt liv precis så som jag vill med arbete, familj och vänner.

Fast jag fortsätter ju titta igenom mina annonser då och då och en del trevliga kandidater har ju dykt upp, en del läser uppenbarligen om mig här också! Kul! Då finns det ju lite förkunskap vid en eventuell träff ;)


Nu kallar John och vill ha sällskap i sängen så det är väl bäst att kila!

Ha det bra alla ni som tar er tid till mig! Kramar Kajsa Karin




 

Av Kajsa Karin - 22 mars 2009 18:22

God kväll alla!

Hoppas ni haft en bra helg, det har jag om än känslan av ensamhet trängt sig på emellanåt. Mitt fika sällskap fick avboka pga familje skäl så jag blev allt lite besviken men hoppas vi kan träffas en annan dag. Middags bjudningen jag skulle gått på på kvällen blev oxå avbokad för de som bjudit in mig tydligen hade dubbelbokat. Så kan det bli när man inte har koll på vad den andre gör och inte gör. Så hela lördagen spenderade jag med mig själv så som jag förutsett.Datorn fick utgöra ett visst sällskap.


Jag städade lite och körde till tippen med mina sopor. Jisses vad denna sopsortering ödar tid! Men det är likväl jätteviktigt att man gör den förståss! På eftermiddagen läste jag lite för att somna nästan omedelbart och när jag vaknade igen hade en förkylning brutit ut,hals ont och små febrig. Men vad hade jag väntat mig? Barnen har ju varit sjuka i en vecka nu.


Idag när barnen äntligen kom hem hade vi mysfika med nybakta scones och varmchoklad! Gott! Sedan kom farmor och farfar och vi planerade inför resan till Åre och jag klippte farfar.Nu sitter gullungarna och ser på barnpogrammet och jag sitter här. Snart dax att förbereda inför en ny vecka med förskola och arbete. Hoppas på en bra vecka på alla plan.


Ha det bra alla och var rädda om varandra! Kram Kajsa Karin.







Av Kajsa Karin - 21 mars 2009 08:29

God morgon alla!

Det är lördag morgon och framför mig ligger en helg full av möjligheter.

Den sista tiden har mycket av min tid gått åt till att analysera mitt liv, ganska förklarligt med tanke på skilsmässan. Det jag kommit fram till är att jag har det bra nu....Visst är jag pank som en kyrkråtta men vad gör väl det när man får lov att må bra och trivas med livet i övrigt?


Jag ångrar inget, jag gjorde vad jag kunde för att hålla familjen intakt, men man kan inte bruka hur mycket våld på sig själv som helst. Barnen har det kämpigt fortfarande och kommer att ha så ett tag till men jag vet att det kommer att lösa sig. Bättre så här än att ha föräldrar som ständigt bråkar eller inte pratar alls.


Förutom min knappa ekonomi har jag vad jag önskat i livet; Två helt underbara barn, fina syskon och annan familj, ett arbete jag gillar och kan växa med, härliga arbetskamrater och fina vänner. Kan man begära mer?

När jag bestämde mig för att gilla läget kom sömnen tillbaka och jag sov nästan ett dygn i sträck! Så, Sandra, nu är huvudvärken botad! ;)


Ska fika med en vän idag, samma som i tisdags, kul att lära känna nya människor och få inblick i deras liv. Vänner kan man ju inte få för många av!

Kvällen är tom än så länge men det lutar åt ett långt skumbad och en bok eller så kör jag och hämtar hem mina gullungar, har ju inte sett dem sedan i tisdags morgon.


Njut av livet och lev idag!  Kramar Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 19 mars 2009 14:18

Hej alla!

Jag inser att jag har ett bra liv och ska därför försöka sluta beklaga mig, men jag bara måste....J-ä huudvärken jag haft i flera dagar vill bara inte försvinna! Jag härleder den till min stora sömnbrist, men en av mina vänner sa att det berodde på en annan sorts brist, nämligen det där andra som man företrädesvis också gör i sängen...;)  Jag hoppas på att mitt eget förslag är rätt och att ett  par nätters sömn botar annars vet jag inte riktigt hur jag ska lösa det! Förslag någon?


Barnen är som sagt hos sin pappa i helgen så jag ska bara umgås med mig själv i två dagar. Trevligt sällskap! ;) Denna helgen är för ovanlighetens skull tom! Inget alls inplanerat, konstigt men skönt. Jag har tänkt att det får bli tvätt, städ och annat sånt där måste men även en långpromenad vid stranden och ett antal timmar i soffan med en bok!


På söndag eftermiddag kommer barnen hem och deras farmor och farfar kommer hit på besök, vi ska planera lite inför den stundande resan till Åre. Familjen på den sidan ska åka för farmor fyller sextio. Nästan skönt att man inte tillhör familjen längre för på så sätt slipper jag ju åka skidor!


Imorgon är det fredag! Skönt att veckan nästan är slut, har nog varit en av de längsta veckorna på evigheter. Naturligtvis jobbar jag länge i morgon men jag får ju sovmorgon oxå, så det blir nog finfint ändå.


Njut av vårens ankomst Ni där ute! Kramar Kajsa Karin

Av Kajsa Karin - 17 mars 2009 19:52

Hej på er!

Idag har jag varit en riktig tröttis, barnen stökade hela natten och jag fick knappt sova något alls. Till slut somnade de gott i min säng men det resulterade i att jag fick lägga mig på soffan! Gick ju bra en stund men sedan började jag störa mig på den tickande klockan och alla andra ljud runt omkring så kunde jag inte sova då heller! Som tur är har det varit en ganska lugn dag på jobbet så jag har orkat ändå.Ikväll blir en tidig kväll.


Efter jobbet idag var jag och fikade med en bekant, riktigt trevligt och vi ska nog göra något ihop till helgen. Kul med lite sällskap, barnen är ju hos pappan i helgen. Jag har en hel del arbete också som ska göras så helgen blir full, som alltid. All den där tomma tiden jag någonstans trodde jag skulle få efter skilsmässan existerar inte i verkligheten, måste snart lära mig säga nej!


Så nu kära vänner ska jag säga God natt, vi ses i morgon ni som vill!

Kramar Kajsa Karin.



Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards