Alla inlägg under augusti 2013

Av Kajsa Karin - 25 augusti 2013 21:23

Hej!


Här började vi helgen med att påminna mig om varför en tältsemester inte är aktuell i denna familjen. Jag och mina två älsklingar hade bestämt oss för att tälta i trädgården, litet tält och två luftmadrasser, bara där kunde jag se felet men ville inte ge upp i förväg. Vi lade oss på tväre så slapp någon ( jag) ligga i springan och det gick välan ok men oj så trångt, lillkillen kunde inte somna alls utan gav upp vid tio och intog sängen. Tösen är betydligt mer bestämd och gav inte upp förään runt midnatt när dagg och kondens började droppa ner på oss. Måste till betydligt bättre tält och madrasser för att jag ska ge på mig det där igen!


Under lördagen tog vi oss ner till åhus för att leta pinnastolar på loppisarna där. Inga stolar funna men vi gjorde ett besök i området där vi tidigare bodde. Amanda fick fjärilar i magen när vi kom nära vår gamla lägenhet. själv drabbades jag väl av sentimentala minnen och kluvenhet. Gjorde jag rätt som gav upp om Åhus? Saknaden griper tag i mig varje gång vi är där.


Från Åhus styrde vi kosan till ett utflyktsmål jag ofta åkte till som barn : Bo Ohlsson i Tomelilla. Jakob kunde äntligen köpa sin efterlängtade Nerfpistol och tjejerna köpte lego. Vidare mot Simrishamn, systra min och Max. Gatorna i Simrishamn är välkända men ändå inte, spännande det där med vilka minnen som fastnar.


Nu ska jag krypa ner bredvid Älskling och återse en gammal favorit; Pretty Woman går på tvn....

Ja tänk vad många minnen som börjar samlas på hög, bra att plocka fram då och då.


Skapa många goda minnen...det är de som är livet!


Kram Kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 14 augusti 2013 21:06


Närhet


Kyss bort tårarna på mina kinder

Smek bort ärren från mitt bröst

Kom ge mig din närhet

Dina händer skänker tröst


Smek mig över ryggen

Håll mig tätt intill

Kom ge mig din närhet

Det är allt jag vill


En hand genom håret

En kyss, mjuk och ömt

Kom ge mig din närhet

Än har jag inte glömt


Möt mig i kärlekens dans

Långsam, passionerad, het

Kom ge mig din närhet

Jag behöver vår intimitet


© Kajsa.



Närheten är viktig, kroppslig som mental. Visa din omgivning uppskattning genom att våga vara nära och ge dem din närvaro på alla plan.


Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 5 augusti 2013 21:22

Hej!


Vi packade väskorna och for till skogen en vecka, tillbaka till stugan i Örsås där vi var förra sommaren också. Vackert väder, skogspromenader och familje mys stog på agendan. Och nog blev det allt det och lite till, bäst var nog dagen på High Chaparall och det faktum att det fanns en trädkoja som barnen fick lova att snickra så mycket de ville på. Älskar denna plats och skulle gärna åka dit oftare men det kostar en del så nu får det vara ett tag och samtidigt vill vi se mer av vårt vackra land. Funderingarna lutar åt Stockholm eller Göteborg, men jag jag längtar till Gotland jag.


Dagarna går och det händer saker mest hela tiden känns det som, ändå börjar jag längta efter vardagen igen, så det är nog bra att jobbet börjar på måndag. De här sista semesterdagarnaska ägnas åt vänner, familjen och min bok. kanske jag tom hinner läsa ut den innan jobbet börjar?


Hösten bär med sig förändring här hemma då alla barnen numera är skolebarn och jag har bara ett ställe att lämna och hämta på! Jag kan cykla eller gå till jobbet! Gymkort ska lösas och träningen ska ta far på allvar och jag ska vara med om att starta upp en ny avdelning på jobbet. Spännande , spännande!


Hoppas du har det bra!


Kram kram Kajsa Karin.

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards