Alla inlägg under oktober 2011

Av Kajsa Karin - 30 oktober 2011 12:33

Hej.


Inte är jag på något sätt läkar kunnig men något är fel med mina händer. De gör lite som de själv vill och sällan det jag vill. Det har varit så av och till under en lång period men den sista tiden har det eskalerat och det händer olyckor mest hela tiden. Jag har beklagat mig lite grann men ingen som riktigt förstått förrän härom dagen när kaffekoppen bara gled ur mitt grepp, en stund senare var det kamerans tur. Min kollega ville då skicka mig till akuten men jag har sökt läkar vård men de anser att det inte är akut så jag har fått en tid till slutet av november. Igår tittade Älskling frågande på mig när kundkorgen åkte i golvet och innehållet flög ur, inte heller han har sett det så tydligt förut. Värst är det i höger handen eller så märks det tydligare med den eftersom jag är högerhänt. Det jobbigaste är ändå den ständiga värken, känns som jag går omkring med tusen nålar i händerna och armarna hela tiden.


Igår målade jag Skruttans vägg och det får jag betala för idag, men jag vill ju kunna röra mig som vanligt och jag försöker men att följa med till badhuset var inte att tänka på idag. Ska vika tvätt och plocka lite, sedan ge mig på en av de värsta uppgifter som finns för mina händer: skala potatis. Är riktigt hemskt och jag har ont i flera dagar sedan men jag måste ju hålla igång fingrarna så de inte stelnar. Under mina graviditeter hade jag carpaltunnelsyndrom och jag misstänker starkt att det är något sådant som kommit tillbaka. Eller så har det ett samband med min ständiga huvudvärk och trötthet. Som sagt jag är inte läkar kunnig så jag får väl ge mig till tåls till november.


Skit att jag inte ska må bra jag som egentligen mår bättre än någonsin! =)


Var rädda om er!<3

Kram kraam Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 25 oktober 2011 16:15

Hej!


Nej nej inget rum för enbart vuxen lekar! ( även om det varit en kul idé:))

Det jag menar är att vi numera har sex rum och kök. Vi tillbringade hela helgen med att ännu en gång möblera om och denna gången innebar det en drastisk förändring. Vi slopade matrumsbordet och gjorde om det till ett pysselbord på ovanvåningen, soffan byggde vi om till en mindre variant och vardagsrummet delades av med en hyllkombination. Baksidan förstärkte vi med gipsskivor och det som återstår är att måla den. Rosa!! Förvånande? Nää, inte särskilt med tanke på att Lill Skruttan valt! =) Det är ju hon som ska bo där bak draperiet.


Så äntligen har vi alla vars ett kryp in. Vardagsrummet är litet men vi har fått in alla de funktioner vi använder dagligen. Värre lär det bli den dagen det är dax för kalas men finns det hjärte rum finns det stjärte rum! Och jag är glad för detta gör förhoppningsvis att vi kan bli här under en lång period för jag är så trött på att flytta. Inredning är kul och det gillar jag mycket, men flytta har jag fått nog av! Nu vill jag bygga bopålar! =)


Sköt om er där ute!

Kram kram Kajsa Karin.


Av Kajsa Karin - 20 oktober 2011 09:40

Hej på er.


Ja, lillkillen har varit uppe halva natten med falsk krupp. Förkylning + astma ger detta hos min älskade gosse. Bara inse att det blir till att vara hemma, hade mina aningar redan igår kväll men höll ju tummarna på att jag skulle slippa. Har egentligen en kurs idag som jag verkligen hade behövt vara med på men men.........


När jag väl ringt jobbet och meddelat om min frånvaro tassar lilltösen ner för trappan och det räcker med ett ögonkast för att se att även hon är dålig, en stund senare kommer Panda Bus ner febrig och hängig även hon. Usch och fy för höstens infektioner.


Dagen blir lugn och lite extra vila gör nog gott även för min trötta själ och kropp.


Håll er krya där ute!

Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 18 oktober 2011 21:23

Hej alla.....


För ett år sedan stod det: Är det ens lönt att tänka på hur livet ser ut om  ytterliggare ett år?  Hade jag då vetat att vi skulle fixa ihop boende, skola, jobb och giftermål inom ett år hade jag inte trott det. Knappt jag tror det idag ens. Attans vad det gått undan och jag kan  förstå det skeptiska bemötande man möts av ibland. Fast livet är till för att levas här och nu. Inte i morgon.


Visst har även vi våra dagar och våra bekymmer men vi tror på vår förmåga att få detta till att fungera, envishet, vilja och tro. Tron enkom kan försätta berg. Och kärleken inte att förglömma. Kärleken är tålmodig och stark.


Tro på kärleken

Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 14 oktober 2011 15:25

Hej alla ;))


Kan konstatera att det är fredag eftermiddag igen. En vecka sedan jag fann tid att skriva här. Tiden bara rinner iväg och dagarna är fulla utav måsten. MIn vecka består av tre dagar: Onsdagar för då har jag alla barnen hemma, fredagar för då är arbetsveckan slut och mys står på schemat och söndagar för de innefattar sovmorgon och uppstart på veckan som komma skall. Där emellan är det bara tid som förflyter.

Ju äldre man blir desto fortare tycks åren gå......


Älskling jobbar över ( på en fredag??)) mina godingar har pappa helg och töserna leker på ovanvåningen. Jag är nästan ensam, skönt, jag njuter av tystnaden. Helgen är oplanerad och jag ska verkligen bara göra så lite som möjligt och det som faller mig in. Vi får väl se vart det slutar, kanske lite fix i trädgården och en tur på stan.....


Hoppas ni får en skön helg!

Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 7 oktober 2011 08:50

Hej på dej.....


Min älskade Panda Bus ramlade i skolan igår så hon slog i svanskotan och fick ordentligt ont. Idag skulle de springa Höstruset; Ingen bra kombination och i morse hade jag en ordenligt ledsen tös som bara inte ville gå till skolan. En högst ovanlig situation då hon älskar skolan, men något är galet för hon har inte ens gått upp ännu. Hon och lill skruttan ligger inne i min och Älsklings säng och tittar på barnprogram. ( ja vi har tv i sovrummet, förhatlig tanke men ganska skönt ibland:)) Jag ska ge dem en stund till sedan får jag väl dra igång dem eller så tar jag och gosar ner mig hos dem?


Fredag idag och det innebär ju fredagsmys. Hembakt pizza, film och pocorn ihop med barnen. Förutsägbart jag vet men ändå uppskattat av oss alla. Lika förutsägbart är väl att jag och Älskling har en ambition av lite vuxnare mys när barnen lagt sig men det lär väl sluta med att vi snarkar i vars en ända av soffan som brukligt är när det är fredag. Tur man kan mysa alla veckans dagar =)


Ha en mysig fredag alla! <3

Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 5 oktober 2011 18:59

Hej på dej...


Sprang häromdagen på en gammal bekant och vad finns det att prata med dem om  om inte minnen så klart. Kom att prata om den där tiden när vi bodde mittemot pizzerian i byn som gud har glömt (Sibbhult). Då när vi var unga och snygga och morsorna våra var tanter som inget visste. Jag stannar mitt i en mening och säger: Du är medveten om att vi är lika gamla nu som de var då??


Idag pratade vi relationer och svek och jag berättade om den där gången när jag som 24 åring var sådär galet förälskad i den mörkögde mannen som dumpade mig för en 37 årig tvåbarns mamma. Jag tyckte då han var galen som dumpade mig för en "tant" men de är gifta idag och har söta flickor ihop så nog gjorde han rätt. Även jag valde en yngre man när jag valde om =))


Ja, jag blir 37 år i år men glömmer bort det ibland och känner mig som 17 fortfarande. Visst är jag inte lika snygg men jag tycker nog att livet farit fram väl med mig ändå. Och inte känner jag mig ett dugg som en tant! Fast med perspektiv på livet kan jag förstå att ungdomar jag dagligen möter ser mig som gammal!


Man är inte äldre än man gör sig heter det och det är nog sant. Ett annat faktum är att ett leende både föryngrar och smittar....

So keep on smiling!

Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 1 oktober 2011 09:32

Hej på er!


Tystnaden är slående, endast diskmaskinens brus och knattret från tangetbordet är ljud som når mig. Detta är ovanligt en lördagsförmiddag. Jag är ensam hemma!

Älskling och barn har gett sig iväg på äventyr och mina änglar är hos sin pappa och kvar blev då jag. ENSAM! Det är så längesedan jag hade en helg för mig själv så jag har glömt bort hur det var att ha hemmet för sig själv. Inte så att jag är ledsen på något sätt över ensamheten jag vet ju att den varar i endast ett par timmar sedan är det full fart som gäller för jag har systrar och vänner som fick nys om att jag var tillgänglig denna helg.


Jag ska börja med att göra mig fin och ge mig ut på stan, sedan ska jag gå på brors vernisage i Vinslöv sedan får vi se vad det blir. Jag har lite hemma pyssel att göra i morgon plus lite jobbrelaterade saker som ska fixas så sysslolös lär jag inte bli. Fast ska jag vara helt sanningsenlig har jag sett fram emot ensamheten, jag behöver den ibland. Självvald ensamhat är skön medan jag ogillar påtvingad.

Kanske Älskling hunnit sakna mig lite på sin tripp.


Ha en go helg! Jag ska njuta jag ....

Kram kram Kajsa Karin.

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards