Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Kajsa Karin - 1 mars 2010 18:17

Det är med dina händer

du talar till mig

inte med ord och ögon

inte med någon annan

del av dig själv

så som med handen


Därför

om du frågade hur

jag längtar efter dig

skulle jag svara


Det är din hand


Min hand i din varma

mot min rygg din hand

i mörkret din hand

din hand kring mitt hjärta


                                                  
           (Ann Smith Sinnlighetens tecken 1972)


Av Kajsa Karin - 1 mars 2010 17:44

Hej alla!


Surfandes runt på internet så fann jag detta lexikon. Kan kanske komma till pass?

Undrar var jag blir pussad på fredag? ;)


Puss på magen = Jag är redo

Puss på örat = Du är mitt allt

Puss på pannan = Jag hoppas det är du och jag för alltid.

Puss på kinden = Du är så söt

Puss på handen = Jag avgudar dig

Puss i nacken = Vi hör ihop

Puss på axeln = Jag vill ha dig

Puss på munnen = Jag älskar dig


MMM bara att pussas på då med andra ord!

Helgen har gått åt till att arbeta och vara samtals partner åt bekanta som drabbats av olika bekymmer. Jag hjälper gärna till med vad jag kan även om det i dessa fallen räcker med att låna ut mitt öra en stund. Att höra någon annan vara där jag var för snart två år sedan är tufft men samtidigt är jag tacksam över att mina erfarenheter kan hjälpa någon annan att må bättre. Det ger mig också perspektiv på allt och jag inser hur bra jag har det och hur smidigt saker och ting ändå har gått. Hade jag vetat det jag vet i dag hade jag gått betydligt tidigare och inte kämpat så för att få något att funka som var dömt att misslyckas.

Alltid lätt att vara efterklok eller hur?


Som vanligt är min kalender full och jag ser verkligen framemot kommande helg då jag bara ska lata mig och njuta av att bli upp passad! Hi hi hi....

Lite nervös är jag allt. Nog mest för att köra vilse jag har ju noll lokalsinne men också över att träffa Nallens vänner och bli bedömd. Tänk om jag inte duger?

Spännande att vara hos honom för omväxlings skull. Många veckor sedan vi träffades nu och ju närmare fredagen vi kommer desto nervösare blir jag. Vi pratar varje dag oftast flera timmar men det är ändå inte samma sak som att träffas på riktigt. Samtidigt så lägger vi mycket tid på att prata i veckorna så då behövs det inte så många ord när vi ses!


Så ut och pussas alla!

Kram kram Kajsa Karin

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards