Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Kajsa Karin - 2 mars 2010 20:26

Hej alla!


Fixade ärenden på stan idag sedan mötte Becca upp och vi åt kvällsmat ihop på Grafitti. Riktigt gott var det, jag frossade i räkor med stenbitsrom. Mumma!

Som vi satt där och pratade så undrade hon: Du Kajsa vad är en blobb då?

Inte kunde jag svara, har ju egentligen ingen aning och inte vet jag vart jag fått det ifrån heller. Bara ett uttryck jag tagit åt mig och börjat använda om mig själv och då med tanke på att jag är en människa med en ganska oformlig kropp.


Kan ju inte gå runt och inte veta så jag kollade Google. Svaret löd så här.

Blobb = en amöbaliknande samling av gasbubblor och galaxer.

Hmmm. Må vara hänt att jag inte är vän med min kropp för tillfället men jag anser inte mig vara en amöba på något sätt. Så nytt uttryck får letas upp.

Kanske skulle ta Mums- Mums, älskling? ;) Jag gillade ju verkligen din förklaring i alla fall.


Snödroppar i rabatten och sol på näsan och fåglarna kvittrar....

Livet är gott!

Kram kram Kajsa Karin

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards