Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Kajsa Karin - 7 mars 2010 12:51

Hej alla!


Jag sitter i Gnosjö och knappar på älsklingens dator. Det är söndag middag och snart dax att skiljas för den här gången. Hmm, det är en aningens jobbigt det här med långdistansförhållande. Alldeles nytt för mig men jag har insett att det är mycket med det här som är både nytt och annorlunda mot vad jag är van vid. Jag har fått äran att träffa en av hans ögonstenar i helgen. En alldeles bedårande liten tre åring som jag anar lindar fadern sin runt sitt finger. =)


Som jag antydde i fredags så skulle jag bli märkt för livet denna helgen och så fick det bli. Jag gjorde något som jag funderat över i många herrans år, men nu fanns det tid och möjlighet för mig att genomföra det. Jag har tatuerat mig!

En keltisk knut eller triquitera som det egentligen heter. Det är en gammal symbol som enligt gammal mytologi betyder födesel, liv och död. Enligt kristendomen betyder den fadern, sonen och den helige ande. Och ja, jag är kristen. För mig står symbolen för livets förändring och förgänglighet samtidigt också en markering att mitt fokus är på min egen treenighet dvs Mig, Amanda och Jakob. Det kommer alltid att vara min kärnfamilj även om familjen i övrigt förhoppningsvis byggs ut och förändras.


Snart dax att sätta sig i bilen och bege sig till skåneland och vardagen. Jag har haft en härlig helg med mycket mys, god mat och många skratt. Längtar redan....


Ha en bra dag och vecka alla!

Kram kram Kajsa Karin.

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards