Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Tacksamhet.

Av Kajsa Karin - 21 april 2010 07:19

Hej alla.


En före detta kollega misste hastigt sin man, ytterligare en i min omgivning går in i skilsmässa, en väninnas pojk diagnostiseras med autism och en annan vän mister sitt jobb. Det händer så mycket på några få dagar. Allt påverkar mig.


Så imorgonens dvala och uppvaknande fylldes jag av tacksamhet. Tacksam över att Panda Bus trots alla sina allergier kommer kunna leva ett gott liv. Tacksam över att jag har ett meningsfullt arbete att gå till. Tacksam över att ha vänner och familj som finns där för mig och ger min tillvaro ytterliggare en dimension. Tacksam över att ha mött Nallen som gett mig tillbaka glädjen i att vara nära en annan person på det viset igen.


Jag tor det är så lätt att bara ta för givet allt det som man faktiskt har och fastna i att se allt det man inte har. Visst önskar jag också att mitt liv sett något annorlunda ut just nu och att förutsättningarna för framtidsdrömmarna varit annorlunda, men jag kan inget göra åt detta just nu så jag tar det jag kan få och hoppas på att tiden visar mig vägen. Jag har lovat mig själv att försöka leva mer i nuet för vem vet egentligen något om morgondagen? Dagen idag är ju allt vi vet med säkerhet att vi har. Så jag tänker en tacksamhetens bön över mitt liv och alla människor som berikar det för mig.


Tänk på att den viktigaste personen i ditt liv är DU och försök leva så att du kan somna nöjd varje kväll. Var rädd om livet det är en skör gåva!

Kram kram Karin.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards