Alla inlägg under juni 2009

Av Kajsa Karin - 17 juni 2009 19:04

Hej alla!


Snart är det midsommar och vi har ett par dagars ledigt. Ska bli underbart!

Själv ska jag fira på annan ort och detta ska bli spännande. Mer detaljer kanske kommer efter helgens slut. :)


Hoppas solen skiner på oss alla och att  ni där ute får en alldeles underbar midsommar! Kramar i massor! Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 15 juni 2009 20:21

Hej alla!


Idag har vi haft utvärdering av vårterminens arbete på jobbet. Gick ganska bra och vi är nöjda med det arbete vi gjort under den gångna terminen. Nu slutar två av mina kolleger för vidare färd i yrkeslivet och en av mina "gamla" kolleger kommer tillbaka till hösten. Hösten kommer bli spännande men kanske också jobbig eftersom vi får en större barngrupp och mindre personalresurser. Jag börjar på min nya tjänst som innebär arbete var tredje helg men med en ledig dag i veckan.  Mycket som förändras med andra ord....


Livet på hemma plan ser dock inte ut att förändra sig något och det är väl i och för sig bra men rastlösheten börjar krypa i kroppen. Trost många fina vänner både i verkliga livet och via nätet så gör sig  känslan av ensamhet ständigt påmind och jag vet i ärlighetens namn inte hur jag ska bota den. Känns som jag blir uppäten innifrån. Dag tid går väl ok men om natten kommer tankarna till mig.....och ångesten. Jag vet att allt kommer ordna sig och jag gör alltid så gott jag kan men ibland så gror tvivlet sig alldeles för starkt. Snart ser jag kanske ljuset.......


Hoppas ni där ute har det riktigt bra!!! Kramar Kajsa Karin.



Av Kajsa Karin - 14 juni 2009 17:12

Hej alla!


Som det kan bli. Inte har jag varit i Danmark på år och dagar men denna veckan har jag varit där två gånger! Som jag skrivit förut så var jag i Köpenhamn i onsdags och tänkte väl att nu lär det dröja innan man kommer  till Danmark igen. Men tji fick jag. I går åkte jag och en annan vän till Helsingborg och tura över till Helsingör  bara för att sitta på Lill Torget, dricka öl ( inte jag) och spana in folk. Solen sken och vinden fläktade och fulla svenskar skrålade.....Nästan som semester.


Annars har helgen bara varit lugn och vilsam. Idag tittade solen fram och vännen min fick MIG till att sitta och sola i nästan en hel timme! Tvätta, städa och laga mat tillhör de ordinarie söndags sysslorna så det har jag ju också ägnat mig åt. Nu ska resterna värmas och barnen utfodras, badas och kelas med. Imorgon är det studiedag för oss alla tre och för barnens del innebär det en heldag med pappa och för min del en heldag med utvärdering av terminens arbete.


Ha en bra vecka! Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 11 juni 2009 22:11

Hej alla!


Jag tog en paus i mitt liv. En kompis lockade med mig på en heldag i Köpenhamn: Varför har jag inte blivit färdig till detta innan? Jag handlade mig inget men njöt i fulla drag av livet runt mig och allt som fanns att titta på. Vi tog sista tåget hem och kom inte till stan förrän mitt i natten och då gick vi faktiskt på en pub! Evigheter sedan man var ute och gjorde stan en onsdag! Var ju ledig på torsdagen med.......


Det enda som min impulsiva ledighet ledde till var att jag insåg att jag måste unna mig mer sådana här saker. Måste bli bättre på att ta hand om mig själv om jag ska orka vara den mamma och medmänniska som jag vill vara.


I övrigt  rullar livet på i allt för hög hastighet....

Min tjänst har förändrats och de extra pengarna jag nu kommer få , hoppas jag ska göra att livet blir något stabilare...

Är tillbaka inne i en reflekterande period och har väl påbörjat mitt sökande igen. Om jag bara hade vetat vad jag söker efter!!!! Jag är ju i grunden nöjd med det jag har...men känner mig ändå tom....vilsen.....ensam.


Ska försöka sova nu, är ju ändå jobbe dag imorgon..sedan HELG. Barnen ska vara hos sin pappa och jag ska göra ingenting och detta ser jag fantastiskt mycket framemot.


Och handla frukt och grönt i antalet sju är en dödssynd P! Lika illa som att lägga nycklarna på bordet! ;)


Ha det gott alla och var rädda om er själva oxå! Kram Kram Kajsa Karin.


Av Kajsa Karin - 9 juni 2009 02:59

                      

SKIMMER


Skimmret föll bort

Bort från mina ögon

Jag ser dig nu i annat ljus

Du säger du vill ha MIG

men ditt hjärta har du lovat någon annan

Vad har du då kvar att ge mig?

Vi kan stilla våra lustar 

men  ändå aldrig mötas

Jag önskar

att skimmret aldrig fallit

för då hade hoppet

hoppet om kärlek funnits kvar.

Av Kajsa Karin - 8 juni 2009 20:11

Hej alla!


Jag har vissa beteenden som jag bara gör utan att någonsin skänka det en tanke eller lägga någon energi på detta utan det sker på ren rutin. Fast idag fick jag mig en tankeställare och borde nog tänka om innan jag förstör mina barn för livet! Detta hände: Vi vaknade i vanlig ordning och jag bad barnen gå upp på sina rum för att klä på sig. Kläder hade jag lagt fram till dem kvällen innan för att slippa dryga diskussioner på morgonen. Jag är där nere och klär mig själv när tösen min ropar: Mamma varför har du inte lagt fram trosor?

Jag glömde väl, ta själv i garderoben! svarar jag.

Men det kan jag ju inte!!! svarar hon förargat.

Varför inte det då? Du når ju faktiskt själv!

Men mamma....Jag vet ju inte vilka som matchar!!!!


OOOPS!  Jag har nog präglat dem lite väl hårt..:)

Och detta är bara en av mina rubbade ideer, skulle aldrig gå i omatchade underkläder....köper alltid jämnt tal av frukten...kläderna sorteras efter färg i garderoben....Ja jag är knäpp jag vet men det stör inte mig och som sagt det går av bara farten, men kanske jag borde sluta?


För övrigt har det varit en lugn och bra dag och jag bara njuter av livet för tillfället. Lite ensamt vid datorn dock eftersom P jobbar natt. Hoppas han får många dörrar gjorda.


Ha en bra kväll alla! Kram Kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 7 juni 2009 09:36

Hej alla!


Ja, jag hade en plan, det var däför vi jobbade undan alla måsten igår. Planen var att åka till Skånes djurpark idag, men planen sprack. Lilleman är fortfarande kass och vädret är lika illa så idag blir ännu en hemma dag.

Fast jag klagar inte, jag älskar hemma dagar och idag har jag ju inga måsten!

Kanske jag skulle se om där fanns någon bra bok i min hylla som jag inte läst eller någon som jag kan läsa igen? Kan ju alltid börja på Triologin om härskarringen igen......Den kan jag läsa hur många gånger som helst, jag fastnar varje gång, kan bara inte sluta läsa!


Barnen tittar på Disney och jag sitter ju här och skriver och chattar med en av mina nyfunna vänner på nätet. Han undrade igår om jag skrev om honom men det gjorde jag ju inte. Men idag kan jag ju göra;) Hej P! Hoppas ditt varmvatten är tillbaka snart så bror din får ha sitt badrum ifred:)


Som jag sagt i tidigare inlägg så är nätet en räddning för mig när ensamheten blir för mycket och vänner kan man ju aldrig få för många av.

Det enda trista är att tack vare nätet försvinner avstånden och det är ju kul för nu har jag vänner lite varstans i världen som jag pratar med, men det blir ju liksom aldrig naturligt att träffas på riktigt. Inte realistiskt att jag skulle åka till Malaysia och träffa Aisha där...eller till Usa för träffa Ocean men det är väldigt kul att få inblick i andra människors liv.


Nu är det dax att ta tag i dagen och i alla fall komma ur pyjamasen!

Ha en underbar dag alla! Kram Kram Kajsa Karin.






Av Kajsa Karin - 6 juni 2009 20:49

Hej alla!


Livet


Många tar för givet

att de har varandra

Ingen tänker på Livet

och den väg

vi alla vandra.

Varje dag är en gåva

som ingen kan dig lova.

Så tag vara på vad du får

innan vännen från dig går.

Tag det lugnt ett tag

och lev IDAG!





Dikterna jag skrivit ut här är gamla men betyder mycket för mig ändå. Särskilt den här ovanför för den skrev jag när jag var nitton år och min mamma valde att dö. Livet stannade och blev aldrig mer sig likt.

I år är det exakt femton år. Femton år är en lång tid men ibland känns det fortfarande som igår, sorgen har lagt sig men saknaden finns alltid där.


Femton år sedan jag insåg att man skulle njuta av var dag, tyvärr har den insikten tappats bort ibland men den dyker upp då och då. Idag har varit en sådan dag. Inget särskilt alls har hänt, jag och barnen har hjälpts åt att tvätta och städa, laga mat och klippa gräs. En alldeles vanlig lördag hemma hos mig med andra ord. Fast ändå, där emellan köttfärslimpetillverkningen och ogräsrensningen så infann sig den; känslan av lycka! Barnens glädje över att kunna springa in och ut och min känsla av nöjdhet när rabatten blivit fin....


Så 34 åriga jag ska lyssna på den nitton åriga jag och verkligen sakta ner mitt liv och njuta av det för jag har ju trots all skit som varit, ett alldeles  underbart liv att se framemot!


Så alla där ute glöm inte att LEVA livet! Kram Kram Kajsa Karin.






Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards