Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Kajsa Karin - 2 juni 2009 19:37

Hej alla!

Ibland ska man ha tur i oturen...

Efter en ganska lång dag på jobbet styr jag min kos mot staden och uträttar lite ärenden och köper nästan en alldeles för dyr ring till mig själv. Som tur är finns den inte i min storlek och jag får avstå. Något besviken inser jag att det är dax att styra kosan hemåt. Sagt och gjort, jag hämtar min lilla röda och styr mot Åhus. Lagom framför Maxi-rondellen händer det.........


Jag får punktering!!!

F-N vad gör jag nu? Kan ju inte stanna mitt i en rondell! Ok, jag samlar mig och kör in på Preem, går in och frågar en av killarna där om han kan hjälpa mig. Inte just nu men vänta lite så kommer jag var svaret jag fick. Jag gick ut till pärlan igen, ringde pappa och tittar mig omkring. Då ser jag himmelriket öppna sig ;) En däckfirma! Och portarna var öppna fastän det var långt efter deras stängningstid! Jag gick dit och hoade: Är det någon här? Jaaa  svarade någon bakom en bilhuv och fram stack ett huvud. Bara att plocka fram det finaste leendet jag har, blinka vackert med de stora blå och något generat förklara läget.

Inga bekymmer kära du det fixar jag! svarde han mig  :) Vilken kille!

Så inom loppet av några minuter kunde jag köra därifrån, några hundralappar fattigare men med ett nytt och helt däck på pärlan.

Blev ingen fin silverring idag men väl en ny "bilring"!!! :)


Tänk vad långt lite vänlighet räcker!

Så var vänliga där ute! Kram kram Kajsa Karin.


Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards