Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Kajsa Karin - 6 maj 2010 06:53

Hej alla!


Jag har mycket tankar som kanske märks. Sa vid något tillfälle att jag inte skulle vara så personlig och bara skriva om ytliga saker. Som ni säkert märkt så sprack den planen. Jag skriver det som behöver komma ut och just nu är det mycket personliga saker. Saker jag behöver se på från lite distans.


Läste i en tidning att när man mår bra och är lycklig då kommer ångesten. Det kunde inte vara mer rätt än så i mitt fall. Jag mår bra och har det bra och har återfått tron på en bra framtid men ändå jagas jag av det förflutna. Inte av mitt spruckna äktenskap som jag trodde det skulle bli utan minnen från förr, ända sedan barns ben. Saker jag trodde var bearbetade och undanpackade i min emotionella ryggsäck.


Tack vare att mitt liv alltid varit kaotiskt och händelserikt på ett negativt sätt har jag i olika omgångar varit i kontakt med psykiatrin. Min mammas självmord triggade igång en dödsångest jag burit på sedan liten, ovanpå detta fick jag panikångest och klarade inte att vara ensam. Jag fick hjälp och redskap som sedan haft nytta av. Jag fick insikt i vem jag är som person och jag har förmågan att kunna se på mig själv lite så där från ovan. Nackdelen med att kunna dessa saker och veta allt det där om sig själv är att jag analyserar allt! Har svårt att bara vara och låta saker och ting bara vara det de är utan allt har en orsak och syfte. Jag vet också att jag ofta väljer den "enkla" vägen i livet istället för att vara sann mot mitt inre.....


Hmmmm dax att jobba.

Ha en bra dag! Kram Karin.

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards