Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Kajsa Karin - 6 augusti 2009 12:08

Hej alla!


Det blev en trevlig kväll igår. Vi satt på H:s uteplats och njöt av den ljumma sommar kvällen, god kräftsallad, tjatter och dricka. Det dracks rödvin, vittvin, rosévin och öl. Själv fick jag i mig en och en halv liter!!

Coca cola =) Min vana trogen ville jag kunna köra hem när jag ville. Bra för jag kunde se till att mina vänner kom hem och det behövdes verkligen igår då någon tittat för långt ner i glaset.....Det tråkiga med att komma hem mitt i natten är att jag alltid möts av ensamheten och insikten att inte någon frågar efter om jag överhuvudtaget kommit hem. Ingen hade saknat mig förrän det varit dax att hämta änglarna.:(


Fast det är en sanning med modifikation för jag vaknade av sms signalen tidigt i morse. Mysigt att väckas av ett: Good morning my angel.( Även om det säkerligen var ett mass utskick! :))  Min vän A hade blivit väckt av sonen Z i ottan och var tydligen sällskapssjuk för han ringde bara en stund där efter. Mest för att kolla hur bakfull jag var :) Hade tydligen låtit något berusad när vi pratat på natten...Jag förklarade för honom hur det låg till och att sist jag var berusad var ju med honom och på Shivas Regal.....Usch!

Sedan blippade telefonen och det var B som startade karusellen om helgens missfförstånd igen.....


Ja, jag är en åsna, men något hos denna åsna gör att hötapparna stannar kvar i ytterkanten av min hage....." Vi kan väl vara vänner?" Hmmmm........

Har konstaterat att de båda hötapparna A och B har en del drag gemensamt förutom de leende mörka ögonen och den dåliga humorn...Båda lider av självhävdelse behov och en hel del dåligt självförtroende som försöker döljas med en manlig kaxighet.

Hötapp A stal mitt hjärta rakt av men kommer nog aldrig sluta leta stora fina åsnor som vill beta på honom. Denna hötapp är inte heller flyttbar och min  hage är ju fast! :)

Hötapp B är av äldre och något lugnare sort och har sakta tagit en stor plats i mitt liv och ger denna åsna ett sällan skådat inre lugn. Fast han verkar livrädd för att bli slukad helt!!

Dessa hötappar önskar jag all lycka och tackar för deras vänskap, de lär ju mig en massa om mig själv på vägen men jag håller mig nog till grönbete nu ett tag. =).


Lysande sol ute så nu blir det filten i trädgården och en välbehövlig vilopaus mellan tvättmaskinens signaler om att den vill tömmas.

Njut av sommaren sista högtryck!!! Kram Kram Kajsa Karin.


Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards