Alla inlägg den 30 juli 2009

Av Kajsa Karin - 30 juli 2009 19:46

Hej alla.


Idag har det åter varit dags att städa hemmet. Ett ständigt återkommande projekt, tänk om man någon gång hade sluppit. Idag hände något annorlunda, mina golv fick en annan nyans av grått!? Jag har kostat på mig en microfibermopp och jisses vilken skillnad det blev på golven. Och jag som trodde de var rena!!! Smidigt och enkelt och städningen gick som en dans.


Ett beslut fattade jag åt barnen idag. Inga nya leksaker!!! Jag är så trött på att de slänger med sina saker över allt och efter en gigantisk repa på mitt fina vita soff bord gick jag i taket. Barnen förevisades vad de gjort och jag förklarade så lugnt jag kunde att jag fått nog och att hädanefter är det bara gosedjur tillåtna i vardags rummet! Något sura miner men, men. De har ju faktiskt en hel ovanvåning för sig själva!! Soffbordet räddades, repan gick att skrubba bort, men läxan var ju lärd. :)


Cirkusen igår var populär men upplevelsen av tältet, folket och sockervadden var nog ändå det som satt i mest idag. Bytes dag idag så vi har mest bara myst tillsammans. Till mellanmålet bakades chokladbollar med kokos. MUMS! tyckte vi alla tre godisgrisar som vi är. När barnen åkt blev det badkar och tvagning för mig. Lite småfix och doning så man kände sig som människa igen. Jag tom lånade dotterns nagellack!! Känns ovant men kan det hålla mig från att bita ner naglarna totalt så är det ju bra......


Nu ska datorn stängas ner och jag ska ta en livspaus så som jag gör ibland. Denna gången blir det nog en större prövning, för mobilen den funkar bara när den själv vill så nu blir jag nästan helt onåbar hela helgen :). Imorgon ringer jag och beställer ny mobil och nytt abonnemang ;).

Ha det riktigt bra där ute alla och njut av högsommaren! Dessa dagar behöver vi minnas i vinter när mörkret biter i oss:)

Kram Kram Kajsa Karin.

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards