Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Smålands gröna skogar.

Av Kajsa Karin - 24 juni 2010 20:44

Hej alla!


Vilken vecka! Panda Bus fyllde sju år i tisdags och detta firades genom att öpnna många paket med högsta önskningarna i, nämligen klänningar, sedan blev det ett besök på kvarterets kinarestaurang med sällskap utav morfar och hans sambo. Blev en lyckad kväll och det var en nöjd flicka som kröp till kojs den kvällen. Onsdagen jobbade jag länge länge dvs ända till halv sju bara men det kändes som en hel evighet eftersom det var sista timmarna innan semestern!


Vi börjar semestern med att fara till smålands gröna skogar, närmare bestämt till Vimmerby. På inrådan av min kollega E så hyrde jag en stuga till mig och barnen av Farbror Sten på Drottninggatan. Vilken farbror, så mysig och hjälpsam och vilken bakgård hans boende hade då! Känns som att komma till landet fast det är mitt i stan. Stugan är liten men har ändå allt det vi behöver och Snickarboa är en klar favorit av alla de aktiviteter som erbjuds här.


Älskling och trollungarna hans kom på en undersökningsvisit. Tänk att det blev så som vi pratade om redan bland de första gångerna vi träffades? Inte vågade jag tro det då och knappt jag vågar tro det nu heller, men härligt är det likaväl.


Jag sitter här och njuter av lugnet som lägger sig över bakgården och spelar vaggvisor genom spotify för barnen som snart sover. Tänk att jag väntade så länge med att skaffa en laptop? Ni kommer jag inte klara mig utan skulle jag tro ;)

Dax för en trött mamma att krypa ner i säng så man orkar med alla upptåg som komma skall imorgon. Undrar om Karlsson låter köttbullarna vara ifred?


Sov gott där ute.....

Kram kram Kajsa Karin.











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards