Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Kajsa Karin - 13 juni 2010 16:21

Hej alla!


Skolavslutningen var så fin. Kul att se alla dessa finklädda barn fyllda av förväntan vandra iväg till kyrkan viftandes på sina svenska flaggor. Syrenerna som kantade vägen doftade underbart och sången i kyrkan var vacker. Minne från barndomens avslutningar i Skillinge kapell väcktes till liv. Självklart ska avslutningen hållas i kyrkan....religiös eller ej, det ger en annan ton åt allt. Regnet höll sig till efteråt och vi hann komma hem torrskodda. Eftermiddagen gick åt till mys och packning inför ett par dagars vistelse hos fadernet för barnen, själv hade jag helgjobbet som väntade.


Sista helgen på Lekholmen. Lördagen går i sakta mak och jag bara väntar på att få gå hem. Tanken var ju att jag och Becca skulle göra stan på kvällen, en ny pub som skulle undersökas. Väl hemma kryper jag till sängs och sluter mina blå. Telefonen ringer lagom när jag slumrat till. Älskling i andra luren. Jag blir glad och säger att jag önskar att han varit hos mig. Det är där och då...Älskling får ett härligt infall och bestämmer sig för att köra ner. Puben får vänta, den finns säkert kvar en annan helg.


Älskling och Stortroll kommer och vi bara myser; godis och lite familjespel lördag kväll och idag blev det fika hos P & M innan det var dags att skiljas åt för denna gången. Denna eviga längtan......Korta möten och ständiga avsked.....Snart semester och vi kan ses mycket mer, tro jag längtar!


Snart är söndagen också bakom mig och framför finns bara framtiden. I höst har jag åter bara en arbetsplats och det ska bli skönt samtidigt som det varit kul att få prova på något annat ett tag. Vem vet, fler härliga infall gör kanske att jag hamnar någonstans jag inte alls räknat med?


Ha en go söndag kväll.

Kram kram Kajsa Karin

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards