Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Kajsa Karin - 27 juni 2010 19:09

Hej alla!


Jag stannar bilen framför ett stort gult hus mitt inne i Vimmerby, går fram till porten och öppnar. Där inne väntar ett paradis för barnen. Stugan är liten och trång men det gör inget för barnen parkerar sig omedelbart i snickarboden, pysselboden och trädgården utnyttjas också flitigt. Själv sjunker jag ner på en stol och njuter av leken och skratten.


Jag kör bilen nedför en grusväg och upp på en infart och där väntar "mitt" paradis. Jag har kommit fram till Älskling föräldrars hem. Ett rött hus mitt i skogen med äppelträd på tomten och kohagar som grannar. Av med skorna och känna gräset mellan tårna, slå sig ner under äppelträden och bara njuta av lugnet. Någon gång i livet hoppas jag att jag får bo så där.


Två underbara dagar inne på ALV men frågar jag barnen vad de tyckte var bäst så var det just detta; trädgården och snickarboden. Friheten och ytorna.

Nog bor det tre skogstroll inom oss ändå! Och visst undrar jag ibland hur i hela fridens namn jag kunde hamna i en lägenhet på tredje våningen mitt i stan......

Jag vet naturligtvis svaret men jag vet ju också vad jag drömmer om.

Kanske drömmen en dag blir sann?


Dröm på där ute!

Kram Kram Kajsa Karin.

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards