Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Kajsa Karin - 9 juni 2010 06:05

Hej alla!


Jag pratar ofta om livets cirklar och så är det helt klart för mig. Allt kommer tillbaka om än i något förändrad form. Man kan numera läsa det jag skrev för ett år sedan och genom att göra det ser jag själv ett tydligt mönster. Just nu är jag på ungefär samma plats mentalt som i fjor så här års och det är nog så att jag ofta är just där i juni månad. I ett analytiskt skede där jag utvärderar året som  varit. Tror det har samband med att jag arbetar läsårsvis och jag alltid gör  ett avslut och avstamp lagom till skolavslutningen.


Precis som i fjor lider jag av sömnbrist. Vaknar tidigt av fåglarnas kvitter och förvånas över att jag faktiskt lyckades somna ifrån sammelisurumet i huvudet. Jag har gjort en resa i mig själv de senaste åren och har en hel del resande kvar. Det finns bitar jag vet jag måste ta tag i men jag vet inte riktigt hur än. Saker måste förändras och jag måste var sannare mot mitt inre jag. Inte bara vara den det förväntas av mig. Jag vandrar vägen tillbaka mot glädje och ett jäklar anamma som jag vet lurar där inne.


På samma plats mentalt som i fjor men med andra förutsättningar att nå målet.

I nöden står dig vännen bi heter det och min "livskris" har verkligen sållat i bland vännerna och några andra tagit ny plats i min närhet. Jag vet att de jag nu har runt mig säger mig sanningen och också finns där när mitt mod sviker. Jag är stark och har klarat mycket men vetskapen om att jag kan vara svag utan att det gör något skänker trygghet.


Jag har förlorat mycket men vunnit ännu mer och ser på framtiden med tillförsikt.

Ser på barnen att de mår bättre nu än före skilsmässan trots allt och det gör mig tryggare i att beslutet var rätt. Det finns aldrig en väg tillbaka.......................


Ha en bra dag alla!

Kram kram Kajsa Karin.

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards