Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Kajsa Karin - 30 juni 2010 14:32

Hej alla!


Jag har semester för mig själv, hemma, fast ändå inte hemma för jag är hos

Älskling. Det är annorlunda att vara ledig hela dagarna i någon annans hem. Vad får man göra och vad är att gå över gränsen? Jag har städat lite och fixat med blommorna men i övrigt är det bara datorn och böckerna som gäller. Inget fel i detta fast jag är ju inte van vid att inget göra och det är inte utan att man blir lite rastlös.


Jag gick ut i köket för att dricka, samtidigt som jag står där slänger jag ett öga på kylskåpet och teckningarna därpå. Min blick fångas av en liten lapp med träd, något som för mig är en parkbänk och en sol med ett hjärta i. Bildspråket känns bekant och när jag vänder på bilden blir jag fylld av värme. Där på baksidan står det; Till Nalen fån Amanda. Det där med rättstavning får vi ta en annan dag ;) En liten lapp som för mig blir en symbolisk handling. Hon har accepterat honom som en del av hennes liv. I min låda hemma har jag teckningar från Trollbarnen sedan deras senaste besök. De börjar sätta märken i mitt liv.


Jag fylls som sagt av värme, men samtidigt växer rädslan inombords. Frågorna som gör vi rätt och kommer vi fixa det väcks till liv. Jag vet vad jag känner och livet utan mina Troll skulle bli väldigt tomt. Samtidigt är jag rädd för att hoppas på för mycket och har svårt att se hur framtiden blir. Så jag försöker fokusera på nuet och njuta av stunden.Strax kommer älskling hem och vi ska ge oss ut på en liten tur och kanske fixa fram en kavel så jag kan baka de utlovade bullarna i morgon. En vettig sak om dagen måste jag göra ju annars blir jag alldeles förtappad. =)


Ha det gott på Er alla!

Kram kram Kajsa Karin

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards