Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Tid för tankar.

Av Kajsa Karin - 29 januari 2010 13:28

Hej alla!


Vi blev sjuka, inte bara jag utan även busbarnen åkte på en ordentlig förkylning. Inte för att jag önskar mina barn sjuka men det har varit ganska praktiskt på så sätt att de varit lika trötta som jag. Det har blivit ganska många timmar i soffhörnan och framför tv spelet. Så pass många att de idag sa att nej nu får vi hitta på något för annars blir vi fyrkantiga! Härligt med barn som har insikt! =)

De satte sig med pärlplattor. Lillprinsbus utbrast efter en stund: Mamma det är jobbigt att pärla! Jo men du har ju valt det största hjärtat.

Ja men det är ju bara för att jag älskar dig! Tro att man smälter.


Förkylningen har gjort att vi fått mycket tid tillsammans och det var nog det vi behövde utöver att kurera oss. Nackdelen med att vara hemma flera dagar i sträck så här är att mina tankar vandrar iväg och jag börjar analysera och fundera alldeles för mycket. Gamla känslor och minnen kommer till ytan, nya känslor ifrågasätts och allt blir ett sammelisurum. Som vanligt i dessa lägen fylls min diktsamling på.

Den som står här nedanför kom igår när jag badade. Enkel javisst men ut skulle den i alla fall....har snurrat i skallen halva natten och då är det lika bra att skriva ner dem.

Hade bara önskat att jag hade kunnat skriva glada dikter med. Jag bär på en massa bubbel under ytan men vågar inte släppa än.....


Ta tag i era tankar, de leder er rätt....

Kram kram Kajsa Karin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards