Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Anemi är en del av svaret.

Av Kajsa Karin - 29 mars 2013 18:13

Hej på dej o Glad Påsk!

 

Långfredagen närmar sig sitt slut, jag knapprar på datorn, Älskling med flickor spelar Yatzy och mina två busbarn har precis lämnat oss för en helg hos pappa. Vi har firat med godis och god mat idag så morgondagen lär bli lugn. Älskade Lillprins Bus hade nätt och jämt svalt frukosten när han frågade efter när julbordet skulle dukas upp! Hmm, ja snön har fallit hela dagen så nog kan man undra och rätterna som finns att välja på är i stort sett detsamma fast nog är det Påsken vi firar?

 

Huvudvärken, yrseln, nedstämdeheten och värken i kroppen beror på samma nämnare; anemi.

Jag har under många år fått äta järntabletter, folsyra och B12 tabletter för min kropp klarar inte ta upp det från kosten. Ibland tycker min läkare att jag ska avstå från järnet en period i hopp om att kroppen återhämtat sig men ack nej inte denna gången heller. Mina blodkroppar är för få och för små och klarar därför inte av att utföra sitt jobb. I samband med att även min struma medicinering behövs justeras är det inte så konstigt att min kropp mått så dåligt. Jag har hållit på så här sedan -99 och undersökningarna till orsaken har varit både många och obehagliga och nu ska vi visst börja om. Fast det är klart skönt om vi kan finna orsaken till det hela och kanske tom finna en bot. Inte ett ord om en ev. gastric utan bara att jag skulle fortsätta försöka gå ner i vikt men prio ett är att få igång blodet igen. De troligaste orsakerna är gluten intolerans ( testat negativt minst tre ggr) inre blödningar eller en tarminfektion. Inget av det låter särskilt lockande =(

 

Så nu ska jag ta ett extra tag i kosten och förhoppningsvis förbättra min kropp, men först ska jag hålla påsk. Sedan är det sötsaksförbud fram till jul! ;)

 

Glad Påsk på Er!

 

Kram kram Kajsa Karin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards