Alla inlägg den 12 april 2009

Av Kajsa Karin - 12 april 2009 22:52

Hej igen....

Måste bara ställa en fråga eller snarare ber jag om era åsikter angående en fråga jag fick idag av en bekant. Frågan löd följande;

Är man otrogen om man har sex över MSN? 

För er som inte använder MSN så är det ett chat program där man pratar med varandra i ett slutet forum.


Mitt omedelbara och spontana svar var JA! Genom att bara undra så har man i min värld korsat en linje...Min vän menade på att han inte var otrogen, han hade ju inte sex med någon annan rent fysiskt. Var bara ord och fantasier och inget som skadade hans partner. Jag håller inte med alls men blev kallad gammal modig och omodern.Är det så undrar jag?


Min stånd punkt är att chat är ok men man får aldrig låta det gå så långt att man inte kan stå för det inför sin partner. Om båda är fria så är det upp till var och en....Samma gäller för all kontakt mellan könen, man ska kunna visa det öppet....så fort det sker i doldhet är det något som inte är rätt.


Är jag gammal modig och naiv och borde ändra mig eller finns det hopp om att fler därute tycker att trohet och lojalitet är de viktigaste ingredienterna i en relation?

Jag möter många konstiga människor genom nätet och jag börjar i ärlighetens namn undra.....Nätet är härligt och ger fantastika möjligheter men skapar också nya dilemman.....


Så snälla Ni...ge mig en hint. Är jag helt fel ute?

 Många kramar Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 12 april 2009 09:43

Hej alla!

Hoppas ni haft en härlig påskhelg....Ja och fortsätter ha det för helgen är ju inte slut ännu....


Somliga straffar Gud meddetsamma eller hur det nu brukar sägas.....

Mitt ex har gått och klagat över ont i sidan sedan de kom hem från skidsemestern så i fredags fick jag honom till att åka till en läkare. 

 Ha ha Akuten en långfredag....säger bara att den dagen gick åt för honom och mycket riktigt hade han brutit något. Inte höger ben som han sa till mig första april, utan ett revben var av  och sprickor på några andra.....

Jag säger bara; synden straffar sig självt...Nu slipper jag ju tänka ut någon gruvlig hämnd för den fixade han ju alldeles själv! :)


Barnen är sjuka, pojken min har haft uppemot fyrtio grades feber och har levt på saft,glass och godis i flera dagar. Inte så nyttigt jag vet men jag får inte i honom något annat inte ens korv vill han ha....Men idag ser det ut till att vända även om han fortfarande inte vill äta.....Tösen är också dålig men inte riktigt lika illa. De två bli alltid sjuka tillsammans....men så gör de ju också allting tillsammans...pseuvdotvillingar kallas det vissst när de är så tajta och födda så tätt inpå varandra. Rekommenderar ingen att göra som jag men oj vilken glädje jag ser hos dom och nu när de kommit upp i ålder så är det en fröjd att bara vara vid sidan om och studera deras samspel och omtanke om varandra. Barnen är mitt livscenter. Det märks va? :)


Nu är det dax att plocka fram lite förmiddags fika med varmchoklad och grädde.....hoppas det kan locka de små.....mamma borde stå över ;)


Ha det bra alla och glöm inte kramas! Kram Kajsa Karin.










Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards