Direktlänk till inlägg 26 september 2009

En sån dag!

Av Kajsa Karin - 26 september 2009 19:24

Hej alla!


Idag har varit en bra dag! =) Det är ju lördag och man slapp att vakna till väckarklockan, men väl av en pojk som tyckte att det var dax att vakna klockan 6.15 Näää, älskade du, lite till kan vi allt vila, men jag fick erkänna mig besegrad och gå upp klockan sju. Dvdn gick igång, syster vaknade och det åts frukost. Jag hamnade här, framför datorn och kollade nattens skörd av meddelande på Tagged. Snart är jag uppe i sjutusen besök;)!!


Medan jag satt här ringde min hemtelefon. Inget ovanligt i sig men jag blev förvånad av rösten bakom, den har jag inte hört på många veckor och inte brukar den höras på hemtelefonen heller. Att ett enkelt Hej Karin kan göra en så glad. Det var min vän B som jag inte pratat med sedan i juli som ringde. Han jobbar i Norge nu och ville bara kolla hur livet här var. Själv hade han det bra även om det var mycket jobb och lite lek. Kul att det går bra för honom. Däremot har den som jag trodde skulle höra av sig idag inte sagt ett pip! Älskade A kom ju hem i morse och igår sa han att han skulle höra av sig, men han surar väl för att jag faktiskt inte alls tänkte åka till Stockholm som han önskade. =(


Vid tio packade vi ihop oss, jag och barnen, åkte in till stan för att hämta vännen P för vidare färd mot Kjugekull.

Väl där klättrade och lekte barnen i den härliga naturen och jag fick prata av mig lite. Stackars P! Fast vi brukar turas om som väl är....Vi grillade korv och drack te. Vad härligt det är att vara ute på det viset. Måste bli bättre på att göra sådana utfärder. Trötta och frusna kröp vi in under filtarna och mös när vi kom hem. Resten av dagen har förflutit i sakta mak och planerna för morgondagen är de samma. Nu är det dax för barnen att sova och själv ska jag väl surfa vidare...


Ha det gott där ute! Kram Kram Kajsa Karin.

 
 
Sandra

Sandra

27 september 2009 11:16

Så härligt att läsa att allt är bra.. Så mysigt med lite små utflykter, det är sådana som förgyller dagen ;)..

Ha det bra KajsaKarin..

Kramar

http://lanquist.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards