Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Kajsa Karin - 24 oktober 2012 09:54

Hej på dej!

 

Här bedrivs det sjukstuga på hög nivå. Jag, Panda Bus och Lill Prins Bus har alla drabbats av feber, förkylning och hosta och detta i förlängingen har utlöst vår astma. Vi har varit riktigt dåliga i flera dagar men nu börjar det lätta. Det jobbiga just nu är att vi befinner oss mitt emellan, inte så sjuka att vi bara vill ligga ner och glo på film ( det var i måndags) och inte pigga nog till att ta oss för något. Med feber i kroppen gör vi det vi kan. Spelar spel både på datorn och vid köksbordet, leker och läser men vi börjar bli duktigt rastlösa. Vill bli friska nu!

 

Mest jobbigt är det för Pandan då hon missade Halloweenfesten på Klubben och förmodligen missar discot på fredag också. Själv är jag mest frustrerad över alla måsten och borden som jag inte orkar med just nu, plus att jag vet att det ställer till det på jobbet. Fast jag har inget annat val än att vara hemma.

 

Höstlov nästa vecka och barnen ska vara lite lediga. Älskling ska åka "hem" med sina två töser och mina busbarn ska vara hos farmor och farfar på deras begäran. Så jag har några dagar med enbart mig själv som sällskap. Ska bli riktigt skönt att få rå om mig själv lite, sedan vet vi ju alla hur mycket ensam jag egentligen brukar vara vid dessa tillfällen.  =) Jag har redan bokat in en lunchträff med sötaste T på lördagen, kaffesnack med B på söndagen och kvällsmat hos vännerna i Vä på måndagen så särskilt ensam kommer jag inte att vara! Ändå gillar jag känslan av att inte behöva ta hänsyn till någon annan än mig själv, det är skönt ibland, då det vanligtvis är så många andras behov och viljor som får styra mitt liv.

 

Nu väntar Fia spelet och två otåliga töser på mig i köket och datorn ska upptas av sonen min som knäckt det där med att spela online är kul! Oj var ska detta sluta?

 

Hoppas Du får en pigg och bra dag!

 

Kram kram Kajsa Karin

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards