Direktlänk till inlägg 1 oktober 2012

Status just nu? Nattsvart.....

Av Kajsa Karin - 1 oktober 2012 11:36

Hej på dej!


Ja livet är kämpigt just nu av många olika orsaker och igår kom ytterligare sten på börda.

Kamremmen på Älsklings bil pajade, detta när han befann sig tjugo mil bort. Motorn är troligtvis körd och bilen värd nada. Bara att få hem dem skulle kosta en halv förmögenhet och vi vet inte ens om det går att fixa till den för en rimlig kostnad. Så idag får vi se om vi kan får tag i en någorlunda vettig bil för en billig peng. Mycket bilprat har det blivit då vi för tillfället behöver bil båda två för att vardagen ska bli dräglig. Till hösten klarar vi oss med en bil eftersom då går alla barnen i skolan i området och jag kan cykla till mitt jobb. Så vi får väl se hur biljakten slutar.


Helgen har varit ovanlig då jag och Älskling var helt barnfria från fredagkväll till söndag middag. Mycket tid för att bara vara vuxna med varandra. Så mycket av den tid vi spenderar ihop går åt till att prata om barnen och få undan allt det praktiska. Så mycket allvar och så lite lek. Vi lade undan våra föräldra roller och bara var oss själva. Blev nästan som när vi bodde på vars ett håll. Vi behöver göra det lite oftare skulle jag tro, se varandra som man och kvinna och inte bara som föräldrar till fyra härliga, busiga och krävande barn. Jag älskar verkligen denna man, attans bara att kärleken inte alltid är så enkel.


Den kille som verkligen håller mitt hjärta i sin hand har feber idag och ligger i soffan och ser på film. Min älskade lille kille. Attans vad han har blivit stor och ordentlig. Han är på väg att köra om storasyster på många plan inte bara storleksmässigt. Vad jag ser fram emot att se hur de blir som vuxna och se vilka vägar de väljer. Jag ber och hoppas att jag gett dem en bra grund att stå på. Tyvärr får man inte svaret på detta förrän i efterhand. Att vara förälder är det svåraste jobb som finns. Att var extra förälder upplever jag som än svårare. Jag får väl se om jag kommer ur mörkret snart.


Var rädd om dig själv och de dina!

Kram kram Kajsa Karin.

 
 
Ingen bild

nallen

2 oktober 2012 09:22

Har hört att när det är som mörkast är gryningen som närmast. Jag håller tummarna för att det är så det är och att vi går mot ljusare tider. Älskar dig massor min underbara fru!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards