Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Bulle i ugnen.

Av Kajsa Karin - 14 januari 2012 19:27

Hej på dej.


Japp, idag har jag stoppat både en och två bullar i ugnen. Vi har haft storbak inför stundande vuxenkalas och det blev närmre hundra kanelbullar bakade idag. Några tog vi med oss hem till P och fikade med henne. Hon däremot har en "bulle i ugnen" men oj vad vi alla väntar på att babyn ska komma ut fin och välbehållen. Visst är jag lite avundsjuk på den fina kulan hon bär och den förväntan en graviditet innebär. Lite sorgligt att jag aldrig mer ska uppleva det där men inte ska jag klaga jag har ju fyra huliganer under mitt tak numera.


Barn är härliga på många vis. Igår ville Panda Bus ha datorn och jag sa javisst men du måste vänta fem minuter bara.

"Men mamma när man är barn känns fem minuter som en evighet!"

Idag när vi åt lunch hade Älskling gjort en god kyckling/pasta sallad med bla  cannellinibönor i. Barnen börjar med detsamma prata om det faktum att man blir gasig av bönor. Jag försöker lägga locket på genom att förklara hur nyttigt det är med bönor och att de innehöll massvis av näringsämnen och proteiner.

" Ja men det är därför man pruttar av dem!!" Där är prutteiner i dem! Säger Lilleman då. Tja så kan man också se det.=) Kan man vänta sig något annat när han växer upp i en omgivning full av ordvändare? ALLA syskon i min familj håller på med detta och när vi träffas kan det näst intill bli tävling i vem som kan finna värsta/ sämsta twisten. Det här har inte blivit ett dugg bättre sedan Älskling blev en del av familjen för han är lika duktig han och ibland kan vi fördriva en massa tid på att bara vända runt varandras meningar och skruva innebörden. Oj,vad kul vi hade när vi hittade på julklappsrim! De flesta blev dock inte rumsrena och därmed oanvändbara, sedan om det beror på dålig fantasi eller tidpunkten på dygnet (midnatt) låter jag vara osagt.


Helgen har än så länge varit lugn och morgondagen ser ut att bli detsamma. Vi hoppas på vackert väder och en utflykt, sedan blir det att iordningställa inför veckan som kommer. Skönt att vardagen är tillbaka. Jag gillar att veta vad som gäller och barnen blir hanterbara på ett annat sätt när strukturen är fast, och jag vet att jag har kvällarna ihop med Älskling för de små kommer i säng tidigare. Kväll är det nu och Älskling har redan parkerat sig i soffan. Kanske han väntar på att jag ska göra honom sällskap? Livet är gott med honom vid min sida. <3


Kram på dej!

Kajsa Karin.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards