Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

På andra sidan.

Av Kajsa Karin - 2 januari 2012 11:23

Hej på Er och en god fortsättning åt Er alla!


Ja, nu befinner vi oss på andra sidan den värsta helgen på hela året. Julen har varit lugn och skön och vi har bara umgåtts med familjen. Barnen fick paket de blev glada för och har lekt massor. Jag och Älskling har turats om att vara lediga och just nu är det min tur att vara hemma. Barnen är förkylda och hängiga så det är ett lugnt tempo. Min vana trogen har jag börjat dra ner julpyntet bara stjärnorna får vara kvar till Knut. Ska bli skönt att slippa alla tomtar och prål.  Lite omorganisering av blommor och lampor så känns hemmet nästan som nytt.


Nytt är också året och vad som hända skall vet jag inte. Jag har aningar men vet inget säkert än. Kanske omorganisation på jobbet. Undrar var jag hamnar då? Viktnedgång är ett måste och Älskling har lovat hjälpa mig. Bättre sömnvanor, mer motion. Förra året var förändringarnas år, detta året kommer att ägnas åt att underhålla och bevara inte åt att förändra. Kalendern är tom och jag trivs med att ha det så, jag som förr alltid ville ha allt förutbestämt. Vi har det bra, jag och min lilla familj och min enda önskan är att det får fortsätta så.


Vad önskar Du av det ny året?

Kram kram Kajsa Karin.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards