Direktlänk till inlägg 6 mars 2014

Om att bara vara....

Av Kajsa Karin - 6 mars 2014 11:36

Hej på dej!

 

Jag går här hemma igen, nu med den vänstra handen i bandage. Operationen har gått bra och jag har mått bättre denna gången än förra. att det är lite enklare att klara sig utan vänstran förmildrar såklart oxå upplevelsen. De senaste dagarna har dock min tumme börjat värka en del och såret irriterar naturligtvis. På måndag åker badage och stygn och det ska bli spännande att se och känna hur handen sköter sig utan stöttning. De här dagarna hemma har jag i princip bara varit, läst, zappat på tvn och sovit massor. Var inte riktigt medveten om hur slutkörd jag egentligen var/är. Snart ska jag tillbaka upp på karusellen och det ska faktiskt bli skönt att komma tillbaka till jobbet, särskilt med vetskapen om att jag inte har fler planerade sjukskrivningar, bara semestern att se fram emot! =)

 

Här hemma har sökande efter annat boende påbörjats igen. Vi har väl umgåtts med insikten att boendet är för litet ett tag men med tanke på att vi nu funnit fuktfläckar och mögel så känns det mer akut att komma här ifrån. Köpa hus är inte att tänka på just nu av många olika anledningar men främst att bankerna är hårda med sin utlåning. Så vi siktar på att hitta något att hyra. Diskussionerna och tankarna kring vart vi ska ta vägen är många och långa och suger musten ur mig. Jag önskar så att utgångsläget hade varit annorlunda och att vi fått en chans att bygga ett liv för oss, så som vi drömmer. Nu blir det halvdant och ingen känner sig riktigt tillfreds. Någon som kan hjälpa mig sortera ut den här röran?

 

Fem år; så länge sedan är det nu jag började skriva denna virituella dagboken och stundvis är det ganska rolig läsning, ibland desto jobbigare. De sista åren har varit extra tuffa även för mig och jag är oerhört osäker på min framtid. En osäkerhet som genomsyrar hela mitt varande och så vill jag naturligtvis inte ha det. Skärpning Kajsa Karin, du kan bättre!

Målet är satt, jag ska tillbaka till den känslan jag hade när jag och barnen flyttade in till stan och vi alla mådde bra. Nu ska jag bara hitta metoden som ska ta oss dit! Jag väljer lycka och samvaro med mina barn framför allt annat om det är det som krävs för att bli av med den klump av oduglighet som växer inombords. Tiden ger svar brukar vara mitt motto, samtigt har vi inte hur mycket tid som helst att lägga på vänta, hopp och önskningar. Välj vart du vill och jobba dig dit! Mammas ord och de klingar ofta i detta hemmet för tillfället.

 

Hoppas Du där ute har det bra och njuter av det vårlika vädret.

 

Kram Kram Kajsa Karin.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards