Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Som jag blev rådd.

Av Kajsa Karin - 2 november 2011 16:19

Hej där.


Jag ringer igen och igen men inget allvarligt blir svaret jag möts av varje gång. Så jag har gjort det jag blev rådd till. Nämligen börjat skriva ner mitt mående dag för dag i ett litet skriv häfte. På så sätt kommer jag att ha en kronkret bild att visa upp när jag väl har min läkartid. Jag har en bra doktor och jag tror att hon lyssnar på mig men tyvärr är hon på semester just nu. Älsklingen min tröttnade på att jag hade ont i söndags och köpte hem Pronaxen åt mig. Jag tar en tablett innan läggdax och det har hjälpt på huvudvärken men inte så mycket på mina händer. Den pirrande känslan har försvunnit men jag är fortfarande öm då främst i tummar och handleder. Att jag då har varit tvungen att bära runt på ett väldigt ledset barn bådar inte gott för morgondagen.


Morgondagen ja, om det idag var trögt att gå till jobbet då Äslkling vabbar för Skruttan blir det dubbelt så svårt i morgon då alla fyra barnen kommer att vara hemma med honom. På fredag var det visst min tur att vara hemma om hon inte piggar på sig, får väl hålla tummarna för att de andra tre håller sig krya. Nu ska jag ge Älskling en hand i köket med kvällsmaten. Lasagne står på menyn och med tanke på min inkompetens i köket så blir det för mig att sköta dukningen.=) Jag lever ett gott liv!


Ha en skön kväll med er!

Kram kram Kajsa Karin.

 
 
Ingen bild

En klar tanke...

3 november 2011 23:53

Semestrande läkare är inte roligt. Jag blir irriterad över att någon vågar svara via telefon att det inte är någon fara. Jag vill absolut inte skrämmas, det är inte min avsikt. Tycker bara att du borde bli bättre bemött. Och om du haft problem tidigare och de utgår ifrån att samma sak dykt upp igen, så borde en förnyad utredning kunna startas av vilken läkare som helst. De vet ju var de ska börja. Bra att du noterar, allt som är skrivet har "högre bevisvärde", än det man berättar. Tråkigt men sant. Jag kommer att följa utvecklingen! Sköt om dig! /EKT

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards