Direktlänk till inlägg 15 april 2011

Vi klarar inte....

Av Kajsa Karin - 15 april 2011 09:47

Hej där ute!


Vi klarar inte hålla oss friska i det här hemmet. Nu är det tösens tur att vara sjuk. Hon har en sådan bedrövlig hosta så jag nästan tror att lungorna ska lämna kroppen. Usch när de små liven mår så dåligt och man inget kan göra för att hjälpa dem. Ja ja mer lär det bli när resten av familjen kommit på plats och skolan, förskolan och jobbet dragit igång för dem. Mycket baciller som kommer hem som kroppen ska vänja sig vid.


Igår fyllde Älskling år och vi är åter jämngamla ;) Det sägs att ålder bara är en siffra men jag tror nog att det spelar roll ändå om ålderskillnaden blir för stor, man befinner sig liksom i olika faser i livet. En bekant till mig har träffat en partner som är tjugo år yngre, kul för dem men jag är ändå skeptisk. Hoppas ändå för deras skull att de får det att fungera.


Ikväll ska Älskling få sin födelsedags puss av mig och vi ska  ägna helgen åt att gå igenom hans hem och se vad som ska med på flyttlasset nästa vecka. Jag kan knappt tro att vi faktiskt är där nu, snart ( sex dagar!) har vi ett gemensamt boende och delar vardagen fullt ut. Det är nästan så jag är rädd för att någon/något ska komma och pricka hål på min bubbla. Kan livet vara så bra och enkelt?


Nu ska jag spela Nicke Nyfiken med barnen och njuta av de extra timmarna av gemenskap med dem jag fick idag.


Glöm inte njuta av livet idag, imorgon är en annan dag!

Kram Kram Kajsa Karin.

 
 
Agneta

Agneta

21 april 2011 21:08

Sorry Kajsa, att jag inte kunde komma till dig... det får bli en annan gång!
Jag hörde att ni har en vacker lägenhet och att du är duktig på inredning...
Detta som har hänt dig... är du väl värd...
Se nu till att förvalta ert förhållande ...ge näring varje dag och gör den till en ny upplevelse!
Kramas och pussas ofta... skriv små lappar med kärleksord o lägg i HANS matlåda...
Du ska se...att du har hittat den rätte!
Kram Agneta

http://www.ams.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards