Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Kajsa Karin - 2 februari 2010 21:32

Hej alla!


Livet just nu handlar om rutiner och att få dem att fungera. Handlar mest om hemma situationer men även jobbmässigt men mer för egen del än för  arbets situationen i sig. Idag har vi haft kvällsmöte där vi bla tog reda på vilka olika personlighets typer vi är. Jag hade ganska så klart för mig men det är svårt också för man är ju lite olika beroende på om det gäller hemma och på jobbet och också beroende på vilka man har runt sig. Vissa människor lyfter och andra drar ner.....tråkigt men sant.


Vi fick en bok som vi ska läsa och reflektera kring. Kan vara nyttigt och hjälpa mig på min väg mot självinsikt och glädje. Har ju redan förändrats? eller hittat tillbaka? till den " ursprungliga" Karin. Kanske jag borde ta tillbaka Karin även på jobbet? Fast Kajsa känns på något sätt mer rätt med mig själv som person? Kanske skulle jag byta rakt av även om mina syskon skulle tycka på? Hmmm dilemma....


Livet i övrigt flyter på, fortfarande med två lägenheter och skral kassa men med ett leende på läpparna och ett lätt sinne. Bit för bit ramlar pusslet på plats och jag kan se att mina kära mår allt bättre och bättre. När Xet med flyttat in till stan kommer saker och ting förmodligen bli ännu bättre.


Sedan har jag ju min alldeles egna Nalle som bara förgyller min tillvaro i allmänhet! Han ger mig glädje och ett varmt inre.


Njut av livet! Kram Kram Kajsa Karin.



Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards