Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Samtalsämne.

Av Kajsa Karin - 20 september 2010 21:49

Hej.


Dagens samtals ämne har självklart varit valet och det konstaterandet att Sd numer har plats i riksdagen. Rätt eller fel, så är sanningen den att svenska folket sagt sitt. När ska de styrande lyssna? Det är hög tid att problematiken belyses ordentligt och lyfts upp till ytan för de här tendenserna blir än farligare i mörkret. De som förvånas över att Sd blev invalda borde se sig om i Europa och se vilka tendenser som finns i styrena där. Danmark är ett nära och bra exempel på hur det kan sluta. Historien riskerar att upprepa sig här. Även Hitler började i det fördolda och fick makt genom den ekonomiska krisen som rådde då.


Missförstå mig rätt: Jag har inget emot invandrare eller flyktingar och stödjer inte Sds politik men vi behöver en öppen debatt kring det här. Även jag kan tycka att systemet är fel och att integrationen inte riktigt fungerar. En undersökning visar på att de kommuner där integrationen fungerar bäst är där det finns arbete och familjerna snabbt kan försörja sig själva. De flesta människor vill ju faktiskt ha möjligheten att ta hand om sig själv och de sina. Att sedan systemet ser ut som det gör och att det finns kryp hål är faktiskt inte deras fel. Visst slår det fel, jag har själv varit i situationer där jag behövt hjälp men stått utan tills någon vän med utländsk bakgrund hjälpt mig på traven.


Vi lever i en demokrati där vi alla ska få plats oberoende av politiskståndpunkt, härkomst, religion, kön och sexuelläggning. Nu vet vi alla att så fungerar det inte i verkligheten, men är det inte dax att ändra på det? Fram för ALLAS lika värde.


Kram kram Kajsa Karin.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards