Direktlänk till inlägg 12 september 2013

How do you know?

Av Kajsa Karin - 12 september 2013 12:21

Hello! ;)


How do you know when its time to let go or to fight even harder?


Sjuka barn hemma gav mig extra snurftid på datorn och då ramlade jag in i ett forum med olika textrader; quotes.

Just den ovan nämda textrad fastnade i mitt medvetande då den just nu så tydligt definierar var jag står i livet.

Är det här slutet på min och Älsklings resa eller ska jag/ vi kämpa lite till och hoppas på att resan vänder riktning?

Hur mycket ska man/jag låta barnen styra vilka levnadsvillkor jag som vuxen ska ha?

Jag har alltid försökt sätta barnen och deras behov i första rum, men nu kolliderar de med mina egna behov och önskningar, samtidigt måste jag som vuxen lyssna när barnen ger så tydliga uttryck för att de inte mår bra.


Vi har haft ett minst sagt turbulent år och det ser ut som det lär dröja innan turbolensen lägger sig. En del av oron och konflikterna igångsätter jag genom mitt sätt att agera som förälder/extra vuxen. Ska jag då frångå mina prinicper och regler som jag valt att följa i min föräldra roll? Principer och regler som hittills gett mig två skötsamma och underbara barn? Eller är konflikterna bara ett sätt för att se om jag står pall? Personligen tror jag att du som förälder måste visa vem som bestämmer och sätta ramarna men ändå visa att du lyssnar och är mottaglig för förslag. Ärlighet, omtanke och respekt är de ledord som jag försöker följa i all skeenden i livet, ibland lätt, ibland svårare.


Jag vill inte släppa om den vuxna kärleken men samtidgt vill jag att barnen ska växa upp i ett kärleksfullt hem. Hur gör jag för att få ihop dessa bitar?



Kram Kram Kajsa Karin.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards