Alla inlägg den 24 december 2012

Av Kajsa Karin - 24 december 2012 19:38

Hej på dej och God Jul! <3

 

Här har vi varit med om magsjukan från helvetet och veckan innan jullovet blev inte det minsta likt det vi tänkt. Barnen blev duktigt besvikna när det gick upp för dem att skolavslutningen i kyrkan och med kompisarna brann inne men samtidigt njöt de av de extra lediga dagarna hemma då det var jag som vart sjuk sist av oss. Den enda fördelen med att vi blev sjuka var väl just den att vi fick varvat ner före jul och att vi nu haft några riktigt mysiga dagar med varandra.

 

Igår skulle vi upp på staden och fixa det allra sista och sedan gå på bio. Jag plockar fram lite kläder till mig och provar den där kjolen som inte passat på ett tag. Nöjd över att kjolen nu passar vänder jag mig till Älskling och säger: Snart har jag mina former tillbaka. Lillprinsbus som också är i rummet svarar snabbt; Ja, snögubbeformen! Visst är han underbar min lille son? ;-)

 

Vi såg filmen De fem legenderna och alla sex uppskattade både filmen och samvaron. Väl hemma igen blev det julfika med goda ostar, kex och pepparkakor. Där satte vi en ny tradition som vi har för avsikt att hålla kommande jular. Dagen idag har gått i maklig takt. Tomten lämnade paketen under natten så dagen började med paket öppning och familjen verkar nöjda med det Tomten hade med sig. Klockan två var det dax att skicka mina två Älsklingar på julfirande hos farmor och farfar med deras far. Sorgligt att behöva lämna bort dem men samtidigt skönt att de får det bästa av två världar och inte tvingas välja. De ska ha traditionsenlig stor släkt sammankomst på den sidan imorgon; här ska vi mest bara slappa.

 

Julledigheten är dedikerad till familjen och lugnet. Inga måsten och krav; vi tar dagen som den kommer och det känns fantastiskt skönt. Vi har spelat massor med schack, kalaha, skitgubbe och yatzy dagarna som gått och känner jag familjen rätt blir det mer av den varan. Jag börjar nästan gilla julen. =)

 

Hoppas Du har bra dagar och har möjligheten att fylla dem med det som ger Dig glädje!

 

Kram kram Kajsa Karin.

 

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards